OBSESSIÓ PEL PES
Cada dia em miro com 40 cops la meva panxa i la meva grassa que tinc, i no es molt agradable veurela i sentar-te amb un lloc i que se't marqui la xixilla. Lo que més em preocupa es que l'any passat estava més prima i a més mai he tingut curves, vamos una merda cos, que em mirin i diguin coses en plan que fea quin cos i a part de que els tios no es fixin amb mi pel meu cos... I això em provoca molta tensor, i no em puc ficar la roba que m'agrada perquè no em queda bè. Ahir vaig anar amb uns pantalons curts i em veia les cames super gordes i com el pantaló era apretadet, se'm sortia la xixa molt més fortament i ma mare me diu que estic bè, però ho diu per a que em senti bè, però a més tinc ansietat i no paro de menjar i contra més gorda em veig més mejo, a més no em vec capacitada per fer exercici em canso molt rapid i tardo moltissim en aprimar. (per a notar canvi un mes) ESTIC FARTA DE TENIR UNA MERDA DE COS, a més la constitució es bastant granxd
Laura Medrano

Hola guapa,
Abans de tot, gràcies per escriure al consultori i per ser tant sincera i explicar-nos com et sents. La veritat és que pel que dius t'ho estàs passant força malament i ens sap greu.
Capficar-te tant amb el físic no t'ajuda ja que si t'hi fixes només pares atenció a les parts que t'agradaria tenir diferent i no et fixes en les parts que sí que t'agraden... és normal que al seure la panxa es surti,  a tothom ens passa. Igual que si recolzes les cames sobre una cadira també et veuràs les cuixes més amples. Dius que els nois no es fixen en tu pel teu físic i jo et pregunto: quan et fixes en els nois, què prefereixes un noi simpàtic i agradable o un noi súper guapo? El físic és important però no ha de ser el més important. Cadascú som com som i la constitució juga un paper molt important.
En el teu cas i pel que expliques, el nostre consell és que aneu al metge per a que pugui ajudar-te amb l'ansietat. Un cop redueixis l'ansietat, també seràs capaç de seguir una alimentació més equilibrada i estaràs més tranquil·la. I lo de l'esport pots començar a fer-ne ja mateix, no per aprimar sinó per sentir-te més a gust amb tu mateixa. Dius que et canses molt ràpid, doncs el nostre consell és que comencis poc a poc. Les primeres setmanes fent 15-20 minuts d'exercici i poc a poc podràs anar fent més esport. La resistència es pot entrenar i poc a poc si ho practiques aniràs millorant.
Fes cas a la mare, segur que si tinguessis algun problema amb el pes ella t'ho diria. Si no és així, confia en ella i no et pressionis tant. Explica-li això de l'ansietat i demaneu ajuda a un professional, ja veuràs que tot té solució i que pots fer moltes coses per sentir-te millor amb tu mateixa i per estimar-te.
Una abraçada ben forta,
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org