edat x tenir nòvio?
Hola. Tinc 14 anys i m'agradaria saber si tinc edat per tenir nòvio.
Ja n'he tingut de nòvios, però sempre a amagades dels pares perquè la meva mare opina que jo no tinc pas edat per tenir un nòvio. No m'agrada gens que la meva mare m'ho prohibeixi perquè d'aquesta manera l'he d'enganyar i no vull perquè si hem pilla no confiarà en mi. I no se com convencerla per a que em deixi... Vosaltres que en penseu?
InterPersonal

Hola! Sóc l'Eli Aulet. Psicologa d'Interpersonal. Doncs , edat no n'hi ha per tenir nòvio! El que si és cert és que hem de saber què significa tenir nòvio i per tant què volem fer amb ell i què no, quanta estona estar junts i quanta amb els amics, etc. Crec que ala teva edat hi ha moltes coses per viure i que tenir nòvio pot ser una aventura més de la vida i de les coses que vas coneixent a la teva edat. El tema important, i segurament, el que li preocupa a la teva mare, és que tot i tenir nòvio cuidis igualment tots els altres aspectes de la teva vida (amigues, estudis, família, hobbies,etc) i que sobretot, sobretot, protegeixis el que tu vols i t'agrada, que decideixis tu sola el que vols fer en cada moment i per quines coses estàs preparada ( en el tema de sexualitat, de com voler la relació, etc). Pots parlar amb te mare de com et sents quan ella t'ho prohibeix i que t'expliqui què li preocupa realment. sort! Eli AUlet www.interpersonal.cat