La meva millor amiga es tallava
Hola! Fa uns dies que estic enfadada amb la meva millor amiga. Jo me l'estimo moltíssim i no m'agrada gens estar enfadades. Estem enfadades però un dia ens vam posar a parlar i em va dir que m'havia d'explicar una cosa. No es va atrevir però m'ho va explicar una altra nena. Resulta que es tallava. Vaig parlar amb ella i m'ho va explicar tot i em va dir que també es va intentar suïcidar. Ara em sento molt culpable, penso que es culpa meva i una nena no em para de dir que no, jo no podia més i em vaig començar a tallar intentant compendre-la. Parlo amb ella? És que si continuo així i sense entendre perquè ho va fer serà pitjor per mi. Però tampoc la vull agobiar.
Estrella Dorca

Hola anònima,
A veure, un parell de coses primer:
• imitar-la i tallar-te no és una bona idea. Deixa de fer-ho perquè encara pot ser pitjor
• tu no ets responsable de les accions que fan els altres. Tu no pots culpar-te de si ella s'ha tallat per la vostra discussió o no. És la seva responsabilitat trobar altres mecanismes per gestionar aquest malestar...
Per altra banda, si no t'agrada haver-te discutit amb ella, ves-hi de cara i demana-li per parlar. Explica-li la teva versió dels fets i com t'has sentit i escolta-la quan sigui el seu torn. Intenteu entendre el punt de vista de l'altra persona i buscar un punt d'acord o la causa del malentès. Així us serà més fàcil evitar properes discussions...
Finalment, pel que fa als talls... seria bo que ho comentessis als professors o als seus pares, necessita ajuda i ha de venir d'un adult que pugui fer-se'n responsable.
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25