Insomni
Primer de tot agrairvos la feina q feu per nosaltes. Tic 12 anys i m'en vaig al llit a les 9 i llegeixo fins les 10 ja fa un any q tinc insomni puc trigar 4 o 5 hores a dormirme i si m'aixeco per la nit trigo mes o menys dos hores a dormir. L'endema m'aixeco molt cansada i amb bosses sota els ulls. Q pot provocar q em costi tant dormir? Perq despres a l'institut a les classes no estic atenta i em distrec facilment i aixo em baixales notes. Com podria aconseguir dormir mes??
Gracies😘😘
Estrella Dorca

Hola!
A vegades l'insomni no té una causa clara. Pel que expliques vas a dormir a una hora molt correcte per poder tenir un bon descans i també llegeixes abans d'anar a dormir (activitat relaxada). Intentaré donar-te algunes pautes d'higiene del son, però si veus que no millores... serà qüestió de demanar hora al metge i començar a valorar si necessites algun tipus d'ajuda.
Pautes per facilitar el son:
• anar a dormir a una hora adequada
• fer una activitat tranquil·la abans d'anar a dormir (res de mòbils ni talbets, les pantalles ens activen)
• fer un sopar lleuger per evitar una digestió complicada
• fer un bany o una dutxa d'aigua calenta
• prendre una infusió o un got de llet calent abans d'anar al llit
• fer activitat física unes hores abans (per cansar el cos)
• Continua amb l'horari habitual (encara que dormis poc, lleva't d'hora al matí per evitar capgirar els horaris)
A nivell psicològic també hi ha algunes recomanacions:
• evita pensar en l'insomni (a vegades anticipem que tindrem insomni i aquest mateix neguit és el que ens dificulta el son)
• si tens moltes coses al cap i tota l'estona hi dónes voltes, agafa una llibreta i apunta-ho tot (així segur que no te n'oblidaràs i ho podràs treure del teu cap)
• si et desvelles a mitjanit i no pots tornar a dormir, aixeca't, ves fins a la cuina o el menjador, prepara't alguna infusió i estigues una estona desperta. Quan notis que et torna a venir la son, torna a l'habitació.
Espero haver-te ajudat una mica ;)
Una abraçada
Laia Sala
@teràpia25