Ns com afrontaro
No puc mes estic cansada de patir bullying per aixo l'any vinent magradaria canviar d'institut. La pregunta que vull fer i que me faig cada dia es que si la que provoca que li facin bullying soc jo mateixa o es que mo he trobat ja que si canvio i ho continuo passant igual no podre aguantar més. No tinc cap amic ni amiga al col·legi sempre a les hores de pati m'assec en un racó sola i la gent sen enriu de mi no puc més. Fora de l'escola tinc una amiga o es el que hem penso ja que sempre que pot me fa alguna putada o sen enriu de la meva situació. A mes també penso que jo soc la creadora de tot que soc jo qui mo he buscat per ser una noia diferent i una noia que quan era petita era molt extravertida i alegre ara soc una persona timida i aïllada. QUe faig canvio d'institu? És culpa meva tot o tinc un punt de vista equivocat?
Estrella Dorca

Hola anònima!
Per res del món tens la culpa de l'actitud dels altres!!! Això ja t'ho pots treure del cap! No has fet res per merèixer-te aquest assetjament ni aquestes burles per part dels teus companys. Potser ells són incapaços d'apropar-se i intentar conèixer-te, potser ells se senten "superiors" si tenen una persona de la qual enriure-se'n, potser no saben com enfrontar-se als "líders del grup" i només segueixen la corrent.... Però totes aquestes possibilitats tenen una cosa en comú: que tu no n'ets la causa sinó la víctima.
Per altra banda, canviar d'institut pot ser una manera molt fàcil de trencar aquesta dinàmica i deixar-te conèixer per com ets tu: una persona alegre, extrovertida i també reflexiva!!
Aprofita aquest estiu per recordar com eres de petita i intenta tornar a ser aquella nena. Què faria en aquesta situació? Què diria quan algú li diu una cosa ofensiva? Com ho fa per apropar-se als altres? Quines coses positives veu de les altres persones? i de si mateixa?
Fes un esforç per "imitar" aquella nena i veuràs com mica en mica et sortirà de forma més natural...
Una abraçada molt forta!
Laia Sala
@teràpia25