Tinc una amiga que es talla... Què hem de fer??
Hola!
Fa uns dies ens va arribar a mi i a la meva millor amiga que tenim una amiga de l'escola (encara hi tenim contacte per l'esplai i extraescolars) que es talla. Ens han dit que com que està enamorada d'un i aquell també però hi ha una altra noia més "popu" que també està enamorada del noi la gent l'insult dient-li que deixi el noi en pau que aquest noi es per l'altra i que el deixi per l'altra noia. Llavors com que la gent l'insulta ens han dit que per això és talla i ho passa malament. Què podem fer per aturar-ho?? En realitat no sabem si és cert o no perquè l'hem vist varies vegades amb pantalons curts i no li hem vist res però no n'estem segures. Estem preocupades perquè ella com per calmar-se o algo insulta una altra nena i es fica amb ella. Volem parlar-hi però no sabem que dir-li perquè i si no és veritat??
Sisplaau ajudeu-nos que estem preocupades i no sabem que dir-li o feer
Estrella Dorca

Hola!
Primer de tot, abans d'actuar, és important que us assegureu que aquesta informació és de veritat. Busqueu una estona per parlar amb ella, quedeu i demaneu-li si és veritat. Recordeu-li que esteu preocupades i que no sabíeu com actuar. Sigueu sinceres explicant que la voleu ajudar i que és una persona important per vosaltres.
Si descobriu que es talla, haureu de parlar amb algun adult (o ho fa ella mateixa o ho feu vosaltres), però d'això se n'ha de fer càrrec una persona adulta que pugui actuar i se'n faci responsable.
Per altra banda (independentment de si es talla o no), sembla que té alguna dificultat per treure la ràbia i el malestar, no? Per què no intenteu quedar amb ella i deixar que es desfogui? Una bona conversa amb amigues, una estona on poder parlar i buidar tot el que li fa mal, li pot anar bé per sentir-se més tranquil·la i no acumular tanta ràbia a dins. Si trobeu el moment, exposeu que us sentiu incòmodes quan critica o es fica amb aquesta altra nena i que davant vostra ho deixi de fer, potser així s'adona del mal que li està fent.
Espero haver-vos guiat una mica ;)
Una abraçada molt forta!
Laia Sala
@teràpia25