És bulímia?
Hola.
Últimament quan em quedo sola a casa obro la nevera i els armaris i menjo moltíssim... També quan estic amb gent menjo molt, i em diuen que sóc un pou sense fons... Fins i tot els meus pares que són metges, em diuen que hauria de vigilar el que menjo... El que no saben és que després vomito.
Jo no trobo que estigui gorda, em considero normal. I sé que no estic embarassada. Per què ho faig? És bulímia??? O estrès? Que és? Que hauria de fer? Necessito consells siusplau...
Gràcies.
Carlota López Ballestar

Bona tarda guapa!
En primer lloc vull donar-te les gràcies per estar explicant-nos això, segur que no t’ha estat fàcil escriure i pensem que has estat molt valenta. No és gens fàcil escriure reconeixent que et passa això. Pel que veig has estat com confosa amb el tema del vòmit, el primer és diferenciar si el provoques tu o si vomites del mal de panxa al menjar tant. Tot i així, sigui com sigui et felicito per haver-nos escrit.
També és important poder parlar de significa menjar molt per tu?
La veritat és que em sap molt greu però pel que m'expliques penso que podries estar patint un trastorn alimentari o si més no, que estàs tenint molta ansietat i que ho estàs calmant amb el menjar. Però per altre banda estic súper contenta de que hagis fet el pas més  difícil: demanar ajuda.
Moltes vegades les persones pensen que el trastorn de la conducta alimentària apareix només perquè la persona no s’agrada a si mateixa, o per que s’obsessiona amb el cos i amb el menjar, i tot i que en certa part això hi és també és molt important veure el que hi ha darrera, el perquè a aquesta persona li ha passat això. Molts cops el trastorn apareix quan a la teva vida comencen a passar coses desagradables, com que et tractin malament a l’escola, la separació dels pares, una mort que no saps com portar, la ruptura d’una parella, etc..., et sents molt malament i no saps com gestionar la situació. Per això, el més important és que la persona parli d’això més que del cos. No sé si tu penses que hi ha alguna cosa que no t'hagi fet sentir massa bé i que t'hagi afectat? Què és el que t'està provocant aquest estrés del que parles?
Sé que et preocupa la reacció dels teus pares i que potser et fa por que s'enfadin però ara el més important és parlar amb ells. Hauries de parlar amb els teus pares i explicar-los  com et sents, que t’està passant i que no estàs bé. I a partir d'aquí buscar ajuda.
Tenint en compte el que dius és súper important és que demanis ajuda ja, perquè no vagi a més. Crec que t’aniria molt bé venir un dia a l’Associació per parlar amb nosaltres i veure que et pot anar bé per sentir-te millor. Et deixo la pàgina web de l’ACAB i el telèfon perquè ens puguis trucar i pugueu demanar hora. Sinó seria important buscar un psicòleg especialista en alimentació que et pugui ajudar.
Una abraçada molt gran. Espero haver-te ajudat una mica i que ara puguis parlar-ho amb calma.
www.acab.org
Una abraçada forta!
Carlota López Ballestar
Psicòloga