Vida(1234567890)
👋🏻 primer de tot agrair la vostra feina!
Ara ve la meva consulta/dubte....digali com vulguis...
Estic farta de la meva vida. No li trobo els sentit. Quin es el sentit de la vida?
Sempre hi penso i no se perquè, suposo que no estaré gaire bé amb mi mateixa. Si em poso a pensar, si jo "desaparesques" i em poso a contar les persones que no podrien viure sense mi o els costaria superaro son poquíssimes.... així resumint, no se qui es le sentit de la meva vida!
Segon:
Necessito/vull fer front a una situació que visc cada dia:
Soc molt tímida, ho se però faig una cosa que no coneixo a mes gent que ho faci.
Abans de dir algo, fer algo, penso moltes de les possibles contestes/reaccions/consequencies que poden passar. Ho faig inconcientment i no ser que fer per no fer.ho!
Exemple: a vegades he fet ed.física "mig lesionada" per "por" a que em diria el profe si li deia que em feia mal el genoll.
Nose estic farta....
Ah i una altra cosa
Tinc bastanta memoria, però en ella nomès "hi guardo" mals records....😪 Soc "incapaç" de pensar en el meu passat i estar.hi orgullosa, perque només recordo coses dolentes, situacions que podria haver canviat, coses que no hauria d,haver fet, moments en que ho he passat molt malament.....
Espera...
No vull anar a un psicòleg de moment, (ja que vaig tenir una molt mala experiència) tot i que parlar amb algu m,aniria molt be, però no tinc confiança amb NINGÚ!
Pd: he fet aquesta consulta només perqué se que és anònima, sino no crec que hagues pogut....
Definitivament crec que necessito ajuda, però no vull anar a cap lloc.
Es pot rebre ajuda a "traves d,una pantalla" i quan tingui mes confiança paralar cara a cara?
Pero de veritat no parlare amb ningu de la familia cole....
Gracies de tot❤️
Estrella Dorca

Hola anònima,
Intentaré contestar als teus dubtes:
Sentit de la vida. Trobar el sentit de la vida és una de les grans preguntes de l'ésser humà. Tots tenim moments en què ens plantegem què hi fem aquí? Quin és la nostra "missió"? Quin sentit té tot això? Per tant, benvinguda a la búsqueda del sentit de la vida! No estic d'acord en el que dius: segurament hi ha moltes persones que et tenen presents a la seva vida i que ets important per elles. El fet que la vida continuï no significa que deixis de pensar en les persones que han marxat...
Fes una llista de les persones que són importants per tu i dedica'ls algunes paraules. Si et ve de gust, fes-les arribar, a veure com reaccionen ;)
Timidesa. La timidesa no deixa de ser una forma de "control". Si sóc tímida, puc observar als altres i veure quina és la millor reacció. El problema apareix quan la nostra timidesa ens paralitza i no ens deixa viure el dia a dia.
Intenta centrar-te en la conversa que tens, interessa't en el que està passant i intenta deixar-te anar. Al principi et costarà, però veuràs que si et fiques dins la conversa, arribarà un moment que deixaràs de valorar totes les opcions de resposta perquè no tindràs temps! La conversa avançarà més ràpid i tu ja estaràs dins ;)
Records. La nostra memòria és una mica punyetera. La nostra memòria, la búsqueda de records depèn de l'estat emocional que estem vivint. Per això, quan estem tristos només ens venen al cap situacions tristes i complicades. O quan estem molt enfadats amb algú, només ens apareixen a la ment, tot el que ens ha arribat a fer o a dir!
Per tant, hauràs de fer un petit exercici per intentar tenyir els teus records: intenta cada dia buscar (com a mínim) un moment agradable o content, escriu-lo i guarda'l dins una caixa. Cada setmana recupera la caixa i repassa tot el que has escrit. Llavors, intenta buscar altres records on també et vas sentir així.
Ajuda. Ens poses en una situació complicada per ajudar-te... La meva recomanació és que en parlis amb la teva mare i busqueu algun professional amb qui et sentis a gust. No tots els psicòlegs valen per totes les persones, per tant, és important, que tu t'hi sentis còmode. No deixis que una mala experiència t'impedeixi tornar a demanar ajuda. Parla amb alguna persona adulta i busqueu algun psicòleg del teu entorn que faci consultes per skype.
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25