Necessito ajuda
Hola!
Fa 1 mes que he tornat a fumar i no aguanto més d'1 dia sense fumar.
Vull deixar de fumar però no puc, he tornat a fumar per evitar els talls i les pastilles, la veritat és que em va funcionar bastant, però fa dos o tres dies que vaig tenir una discussió amb la meva mare i em vaig fer uns petits talls, m'ho vaig pensar, però és que no trobo altra sortida.
Què puc fer per evitar els talls, el consum de pastilles, el tabac i cambiar de pensament?
Gràcies!
Estrella Dorca

Hola bonica,
Tinc la sensació que no acabades de trobar la manera de gestionar tot el malestar que tens a dins. Les formes que estàs trobant (talls, pastilles, tabac...) no t'ajuden gens, al contrari, et porten més problemes i més malestar! Segurament també influeixen en la teva autoestima i no et fan sentir bé.
Una opció és fer una llista de totes les teves preocupacions i tot el que et fa mal i anar desgranant cada problema amb una possible solució. Potser, si ets capaç de veure els problemes per separat, et serà més fàcil gestionar-los.
Per altra banda, no dubtis a demanar ajuda: a la teva mare, als teus professors, als teus amics... Estic convençuda que no saben com ajudar-te a estar millor, així que no tinguis por a demanar-ho.
Opcions o estratègies per poder gestionar millor el malestar, la frustració o la ràbia:
• escriure. Escriu una carta dirigida a les persones que et fan mal. (no la donis, però t'ajudarà a treure-ho)
• cantar. Posa't música alta i canta a ple pulmó.
• plorar. Si et poses música segurament també ploraràs, deixa que surtin les llàgrimes...
• pintar o fer gargots. Descarregar la ràbia a través de les mans també et pot ajudar.
• activitat física. sortir a córrer, anar al gimnàs, un sac de boxa.... qualsevol esport que impliqui moviments d'impacte et poden ajudar a descarregar tota la tensió.
Però, finalment. el que més t'alleujarà serà explicar-ho a alguna persona que et pugui entendre i ajudar.
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25