Seria un problema ser vegetariana??
Hola!!
Fa molt de temps que em vull fer vegetariana però la meva mare no em deixa.. Sóc una noia amb una salut una mica feble i li preocupa que em faltin nutrients. Jo li he repetit més d'un cop que a la natura hi ha molts aliments que poden ser substitutius a la carn i que no es pas més car.
Com que he de menjar el mateix que la meva familia, em limito a apartar del plat tot allò de contingut animal; és a dir, a la pasta li trec la carn picada, si hi ha segon plat càrnic només menjo el primer, etc.
El que em preocupa és que potser actuant d'aquesta forma faig exatament el que la meva mare no vol, tot i que manjo làctics, formatges i fruits secs no crec que sigui suficient...
Hi hauria alguna altra alternativa possible?
Moltes gràcies!!
Laura Medrano

Hola guapa!
Ser vegetarià no és cap problema i no te perquè tenir efectes negatius per a la salut, però nosaltres sempre recomanem que aquesta sigui una decisió que es prengui entre els 18-20 anys ja que si ho fas abans i els teus pares no hi estan d'acord, podries acabar tenint una alimentació desequilibrada, cosa que ni ells ni tu mateixa voleu (i que pel que sembla podria estar passant...).
Per a seguir una dieta vegetariana és essencial que estiguis molt informada i que durant els primers anys un metge o nutricionista et faci el seguiment ja que sinó si que podries tenir dèficits de vitamines i minerals...
El nostre consell és que ho parlis amb els pares i que arribeu a un acord, però que aquesta decisió no impliqui que facis els àpats a mitges i que facis una alimentació desequilibrada ja que aleshores els hi estaràs donant a ells la raó.
Una abraçada,
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org