Manca d'autoestima!!!!
Hola!
Des de petita sempre he sigut una nena molt tímida, reservada, independent... Tot per culpa de la meva classe, que mai volien estar amb mi. Durant uns quants cursos vaig tenir tres amics, però ara els considero com els únics companys amb qui passava les hores del pati. Vaig canviar d'escola fa quatre anys (ara tinc 16) i, sincerament, considero que sóc una altra: expresso més els meus pensaments i les meves emocions, no em preocupa tant el què poden dir els altres al fer alguna cosa... Tot i així, sé que em falta molt per arribar a ser feliç al 100%! Sóc molt insegura, gelosa, rancorosa i molt enamoradissa. Gràcies a internet, vaig descobrir que alguns d'aquests objectius es relacionaven amb la dependència, és a dir, tinc l'autoestima tan baixa que depenc de l'estima que em mostren per sentir-me bé.
He vist que tinc dues opcions: anar al psicòleg o tractar-me a mi mateixa. He pensat a començar amb la segona opció, encara que tinc molt poca força de voluntat, i trobar maneres per pujar la meva autoestima i sentir-me bé amb mi mateix, però no sé per on començar. Em podeu dir què fer (mètodes, solucions, tractaments...), si us plau?!
Estrella Dorca

Hola Laieta!
Doncs a mi em sembla que estàs fent passos de gegant per estar millor!! Tu mateixa dius dius que has canviat d'escola, que et sents millor i que ja no et preocupa tant el que opinin de tu, i això és una gran mostra de seguretat en una mateixa!!!
Continua per aquest camí, l'autoestima es va generant i reforçant a partir dels nostres èxits i n'estàs aconseguint molts!! Centra't en diferents àrees de la teva vida (amb la família, amb els amics, amb els estudis, amb alguna afició, amb la teva imatge, amb les teves característiques....) i apunta quines són les coses positives que tens! Penja aquesta llista en un lloc visible de l'habitació i llegir-la cada dia al matí ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25