Qui és el fill preferit de la família??
Hola tinc 15 anys i tinc un germà gran de 20 anys, aquest cap de setmana he reflexionat sobre com tracten al meu germà i com em tracten a mi, podria ser que el meu germà fos el fill preferit? Em podríeu donar alguns consells per averiguar-ho si us plau. Són alucinacions meves o és que estic massa obsesionada amb aquest tema, esque sempre ho he de fer tot jo encara que estigui lesionada, tingui examens o sigui la fi del món, i en canvi el meu germa no fa res perquè clar ha d'estudiar (igual que jo).
Responeu ràpid si us plau.
Estrella Dorca

Hola Xeina,
La rivalitat i la gelosia entre germans és molt punyetera i ens fa passar moltes estones. És una comparació constant que fa disminuir la nostra autoestima i no ens deixa veure les coses positives que té l'altra persona, ja que sempre les veiem en comparació a nosaltres. Difícilment els pares tindran un "fill preferit", ja que són prou adults per veure les qualitats de tots els seus fills. Tu series capaç d'escollir entre la mare i el pare? O ets capaç d'estimar-los a tots dos?
Segurament el teu germà té un nivell d'exigència en els estudis més elevat que el teu, per això intenten respectar-li les estones d'estudi. Per millorar la relació amb el teu germà, estaria bé que intentessis trobar estones o activitats per fer conjuntament. També és important que intentis valorar i memoritzar els moments que els teus pares estan orgullosos de tu (a vegades estem tant centrats en el que diuen dels altres, que no recordem les coses positives que ens han dit).
I un altre truc: si al teu germà se li dóna bé alguna cosa que a tu no, demana-li que te n'ensenyi!!!
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25