Manipular
Hola, tinc 12 anys, i vaig amb nenes de 13 anys, jo tinc un problema.
Tinc una amiga que em manipula, quan vol que fagi allo jo ho faig, perquè sinó em deixa de parlar, i sempre passa el mateix. Anem a la mateixa colla i som 5 nenes (contant-me a mi) i ara ha vingut una nena nova, que també em manipula, i es molt falsa, primer diu que puc confiar amb ella, i després em diu coses a les esquenes... jo me les estimo molt, i passo que s'emprenyin amb mi i que no em parlin.
A part, jo no es que tingui un físic molt maco, no estic prima. I elles les de la colla em critiquen a la cara per això, i jo em sento com una merda, i sempre tinc ganes de plorar, em podeu ajudar, a pendre una decisió, siusplau?
Gràcies!
Elena Crespi

Mariona, vull dir-te una cosa molt important: TU POTS ESCOLLIR LES TEVES AMISTATS. Veig que estàs en un grup que no et valora i que et manipula i que t'utilitza.
Com és que te les estimes doncs? què t¡aporten de positiu? et recomano dues coses:
-Que no et deixis manipular, independent si deixen de parlar-te. Algú que no et parla perquè no fas el que vol no et mereix. NO ET MEREIX. És important que no et deixis manipular per ningú. TU ETS LA PERSONA MÉS IMPORTANT DE LA TEVA VIDA I T'HAS D'ESTIMAR I CUIDAR-TE i si et deixes manipular no t'estàs estimant.
-Pots ocmençar a buscar noves amistats que realment et valorin pel que ets i no pel que fas o deies de fer i que et critiquin.
Molta sort i ànims!
Elena Crespi i Asensio - www.interpersonal.cat
Fbk: elenacrespipsico - @tarongesenceres