La mirada
No estic segura si aquesta consulta l'he de fer aquí però igualment la faig.
Des de que soc petita m'he adonat de que no puc mirar a una persona als ulls directament quan mantenim una conversació, em sento molt incomoda i si m'està parlant i li miro als ulls començo a pensar en una altra cosa, en plan, "que incomode esta sent mirar-li als ulls directament", i ràpidament aparto la vista.
Em podrieu donar algun consell per aconseguir millorar això? Crec que tant en amistats i en relacions és molt important la mirada perquè transmeten MOLTÍSSIMES COSES, a més que tinc uns ulls molt expressius!!
Estrella Dorca

Hola anònima,
És veritat, la mirada és molt important en una conversa ja que implica interès i complicitat amb la persona que ens parla. De totes maneres, a algunes persones els pot resultar incòmode o forçat, fins i tot hi ha persones que se senten intimidades amb la mirada fixa del seu interlocutor. Així que si tu no et sents del tot bé mirant directament als ulls pots:
• mirar al mig del nas. Així la persona que està parlant sent que l'estem entenent i nosaltres no ens sentim tant estranys ni massa atacats.
• fer el triangle amb la mirada: un ull, l'altre ull i la boca
• moure el cap assentint i repetint alguna de les frases que et diu l'altra persona i centra't en el que diu.
Amb aquests tres trucs aconseguiràs que el teu interlocutor se senti escoltat per tu, que és el més important en una conversa! ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25