BI (1234)
el curs següent em toca fer 1r de batxillerat. jo tenia clar que em quedaria al meu institut a fer el científic però la meva família em va dir que em presentes a les proves de BI (un bat molt més exigent en tema de feina, treballs, intel·ligència, etc), total que vaig passar l'examen i vaig anar a fer una entrevista. Encara nosé si m'han agafat definitivament però he de coemçar a pensar quin bat fer. per una banda m'agradaria fer BI (hauria d'anar a Girona cada dia) perquè és una oportunitat bona, coneixaria a gent, apendria molt, etc peò per altra banda no vull separar-me de les meves amigues de sempre, canviar d'insti, etc i també tinc molta por de no arribar a la capacitat suficient de seguir el ritme de Batxillerat Inernacional (sempre he sigut una noia responsable, treballadora, amb bones notes, de les millors de classe,...). ja he fet llistes de pros i contres però no em decideixo. Què puc fer?
Estrella Dorca

Hola anònima,
Nosaltres no et podem dir quina és la decisió que has de prendre, ja que la decisió és teva. De totes maneres, si t'ha proposat per fer el BI, segurament és perquè creuen que tens la capacitats suficients com per assolir el nivell, no creus?
Valora si el que et tira enrere de fer el BI són les amigues o bé la por a no seguir el ritme?
Si ho necessites, exposa aquesta por als teus pares i busqueu alternatives en cas que no et sentis a gust fent el BI, podries canviar de batx? Podries canviar de centre? A vegades, quan prenem una decisió arriscada, necessitem saber què passarà si no surt del tot bé (o segons les nostres expectatives)
Espero haver-te ajudat a canviar el punt de vista;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25