Ja toca la desesperació
Hola!
El meu problema es que ja no sé que fer per veure'm bé. Em veig grassa, i em vull treure quilos de sobre més ara que s'apropa l'estiu. Cada vegada que em veig el cos al mirall només tinc ganes de trencar-lo. Les meves amigues em diuen que no em sobra ni un quilo, que estic molt bé, pero això encara em frustra més, no sé el perquè. La meva mare darrerament està molt pesada perquè veu que ja no menjo tant com abans, i que em passo el dia comptant calories, però es que ja no sé que fer. Que puc fer per aprimar-me?
Mari Angels

Hola!
Dius que tens un problema, i és que no et veus bé, més concretament que et veus grassa tot i que les teves amigues no ho veuen de la mateixa forma. També sembla que la teva mare s'ha adonat del que passa, ja que està preocupada, i és normal que ho estigui. D'entrada, el fet de que tu et vegis grassa i la resta no ho vegi, ens pot indicar que hi ha un problema d'autoestima. Arriba l'estiu i comencem a veure anuncis, publicitat, imatges de tot tipus que ens mostren cossos suposadament perfectes, però aixó és una gran mentida. Pensa que totes les imatges que vegis van retocades i solament busquen una finalitat: vendre algun producte, el que sigui en cada cas. Certament, les dones rebem molta pressió de la societat pel nostre aspecte físic, i això està fent que moltes noies comencin a fer coses com per exemple el que tu comentes, que és canviar els seus hàbits alimentaris, com tu mateixa dius que has començat a menjar menys. La realitat és que la solució al teu problema NO és menjar menys, sino esbrinar per què no t'estimes. T'animo a fer una cosa: parla sense por amb la teva mare o el teu pare, o amb els dos, com tu més còmoda et sentis. Explical's com et sents, què penses de tu mateixa i com et veus. Els teus pares, tot i que et faci por parlar amb ells, l'unic que faran és ajudar-te. Et portaran a un metge que et valori per tal de veure si realment necessites perdre pes. En cas de ser necessari, et donarà una sèrie de pautes que s'adaptin a tu, per tal de que en cap moment et facis mal de cap manera. Les dietes MAI s'han de fer per compte propi, i menys a l'adolescència, que el teu cos s'està desenvolupant i creixent, així com també la teva ment. No menjar el suficient solament pot portar-te problemes, tan a nivell fisic com mental. A part d'anar al metge, t'animo a parlar amb els pares sobre la possibilitat d'anar a algun psicòleg que t'ajudi a esbrinar per què no t'estimes. No tinguis cap mena de por per anar a un psicòleg, ja que són els professionals que ajuden a la gent quan no es troben bé, moltes vegades a la nostra vida les persones passem per situacions incòmodes o difícils i necessitem ajuda. En el teu cas, penso que aquesta forma que tens de veure't a tu mateixa l'únic que pot fer-te és molt de mal, i és molt millor prevenir que curar.
Una abraçada.