Problemes amb el meu pare
Hola!
Des de que tinc memòria el meu pare i jo tenim problemes. Ell és una persona molt nerviosa que de fet pren pastilles (Paroxetina), i jo no és que sigui molt tranquil·la. Quan s'altera, s'altera molt i ens fot crits a mí i a la meva germana gran. Últimament més a mí que a ella. I moltes vegades passa dels crits a pegar-nos. Li tinc por. Ho fa quan fem alguna cosa malament o simplement si està de mala llet. Quan està en aquests estat no es pot tractar amb ell, qualsevol cosa que faci està malament: si el miro, si no el miro, si contesto, si no contesto... He parlat amb la meva mare sobre la por que em provoca el meu pare però es posa de part seva. La meva germana sua del tema. I amb ell no puc parlar del tema per què es posarà malament.
També he parlat amb dues amigues però m'han dit que busqui ajuda externa, realment no vull ajuda externa. Ni psicòlegs, ni policia, ni profes... No vull fer el problema més gran.
Què puc fer sense demanar ajuda externa?
Gràcies per llegir-me.
Estrella Dorca

Hola bonica,
Doncs el que em demanes és realment complicat. Vols que el teu pare canvii la seva manera d'actuar però sense demanar ajuda a ningú. Entenc la teva por a explicar-ho a algú extern, que es faci públic i apareguin noves conseqüències... Però realment si ja has parlat amb la teva mare i la teva germana... Et queda poca gent a qui acudir: hi ha algun familiar que sigui proper i et pugui ajudar? Alguna àvia, algun tiet... potser ells et poden donar suport per afrontar-ho.
Saps que la nostra recomanació és que en parlis amb algú de la família o amb els teus professors, ja que si hi ha risc de violència, cal actuar. Encara que et faci por la seva reacció.
A més, també et demanaré que siguis valenta i evitis la confrontació amb el teu pare. Procura evitar estar a soles amb ell o situacions que puguin complicar-se... no busquis discussions, perquè segurament ell s'enfilarà més i la discussió pot acabar malament.
Busca ajuda externa, tu sola no pots fer front a aquesta situació.
Molts ànims!
Laia Sala
@teràpia25