depilacions?
Hola!!! ja arriba l'estiu, i uns dels motius per què no vull que arribe es pel tema de la depilació. Avore jo ja m'estic depilant desde va bastants anys i tal però es que els amics del poble si et veuen algun pèl ja et comenen a dir coses....i jo no sé com les xiques no van olor a suat, jo en faig un montó...tant en hivern com en estiu, depilanme o no. He comenat amb la depilació de cera, i este any serà la primera vegada que me la faré en les ingles...les cames les faig en cuchilla, i els sobacos en cera. Però hi ha xiquetes que fan una oloreta super bona, no tenen ni un pel...com ho fan això???bona olor i sense ningun pel?? i es cert que tens que depilarte tot el any??perquè per molta higiene que siga ningú va a voret les axiles, les ingles ni les cames en hivern...
Mari Angels

Hola!
Ens preguntes sobre depilació i les diferències entre unes persones i altres respecte a la quantitat de pels i la olor que fan.
D'entrada has de saber que aquests factors tenen a veure amb la genètica de cada persona i amb factors hormonals, amb la qual cosa no es pot canviar. Ens planteges que no entens com hi ha noies que ténen menys pels i fan bona olor. L'adolescència és una època de molta revolució hormonal, ja que el cos desenvolupa una sèrie de caràcters sexuals ben diferents entre nois i noies, i entre noies i nois també, en diferent mesura. Això és el que fa que hi hagi noies que tenen menys pels que altres, i noies que facin una olor diferent a altres, així com també en els nois. Hauràs observat que hi ha nois que des de molt joves ja tenen pel a la barba i  bigoti, i altres que gairebé no en tenen fins ben grans. Amb això, vull explicar-te que hi ha diferències entre les persones. Un altre exemple de diferències hormonals és el acné. Hauràs vist persones que ténen acné durant tota la seva adolescència i altres que no els surt gairebé mai un granet. Doncs és la mateixa explicació. Normalment, quan s'acaba l'etapa de l'adolescència tot els aspectes hormonals es regulen i deixen de ser molestos en aquests sentits.
Per altra banda, la forma de depilar-se i la freqüència és una cosa totalment personal. La higiene no té a veure amb els pels que una persona té, o amb les vegades que es depila, sino amb els hàbits d'higiene corporal. Tenir pels a les cames no vol dir que una persona vagi bruta o que hagi de fer mala olor, ni molt menys, ja que no és el pel el que fa olor, sino la pell quan no es neteja suficient. Així, ets tu qui ha de triar si a l'hivern es depila, i la forma en què o fas. No et deixis emportar per comentaris de ningú, et recomano que facis el que més còmoda et faci sentir a tu, al marge dels comentaris de ningú. Respecte al tema de la suor, si dius que fas una olor més forta, intenta trobar un desodorant que et vagi bé, hi ha molts al mercat actualment que s'adapten a diferents necessitats. Amb uns bons hàbits d'higiene corporal i amb un desodorant adequat, segur que la olor deixa de ser un problema.
Una abraçada.