defectes autoestima?
Hola!!! Tinc un GRAN problema. La veritat es que cometre errors em fa cosa. Sé que no deuria però si em boneguen, m'enganye en classe, em criden l'atenció o coses així, em fa sentir que ningú s'enamorarà de mi mai, o pitjor; que la gent em voldrà menos. Em passa lo mateix quan vull tindre una relació. Quan estic amb un xic o lo que siga i potser m'encantaria tindre una relació amb ell, el veig cometen un error (per exemple que li criden l'atenció davant meua, parle i ningu li faça cas o coses així) i pense que no puc tenir-la per què em fa volerlo menos quan comet errors. Es algo que em té molt acomplexada, i sé que es normal cometre errors però per mi no! i em frena a moltes coses, per mi deixe o una persona deixa de ser atractiva si comet errors tontos i lletjos. Per això em van els xics passotes? nose
Mari Angels

Hola!
És normal que no t'agradi cometre errors, ja que no ens agrada a cap persona. Hi ha moments i etapes a la vida que en comentem bastants, principalment perquè estem aprenent i equivocar-se és una forma molt habitual d'aprendre. Si no, pensa en tu mateixa, quantes vegades has canviat alguna forma d'actuar perquè t'has equivocat i has après a fer-ho millor? Dius que et sents molt malament equivocant-te, però t'animo a que ho vegis com una forma d'aprendre i no tornar a repetir això que no t'ha fet sentir bé. Les persones hem de ser una mica més permissives amb nosaltres mateixos, no hi ha cap persona al món que mai s'equivoqui o que ho faci tot bé i, pensar constantment en els nostres errors de forma despectiva solament pot fer que la teva autoestima no sigui bona i sentis moltes inseguretats. Dius que també et passa amb els altres, per exemple quan t'agrada un noi, si el veus fent alguna cosa que a tu no et sembla correcta, ja deixa d'agradar-te. Pensa que mai trobaràs a cap persona (nois, amics, amigues, etc) que sempre ho facin tot de la forma que tu creus que està bé, i no has de deixar de banda ningú simplement perquè no ha fet les coses perfectes. T'animo a aprendre dels teus errors, a comprendre que t'has d'equivocar per aixecar-te amb més força i a no avaluar a la resta de gent per allò que no et sembla bé, ja que et pots perdre una molt bona amistat, per exemple. Hem d'acceptar-nos tal com som i acceptar als demés de igual forma, sempre que siguin persones que ens tractin bé i amb respecte.
Dius una cosa molt important i és que creus que si fas una cosa malament, ningú s'enamorarà mai de tu o t'estimaran menys. Això NO és cert. La gent que t'estima ho farà sempre per sobre de totes les coses, perquè les persones, quan estimem de veritat a algú, l'acceptem tal com sigui. Una altra cosa és que ens donin consells per millorar alguns aspectes, però aixó també és des de l'estimació i el carinyo que ens tenen.
Una abraçada.