I si no sóc capaç d'enamorar-me?
Hola!
tinc 16 anys i mai m'he enamorat ni crec que arribi el moment. He tingut varies relacions sentimentals amb nois, però mai (ni el primer dia) m'he sentit enamorada. M'he liat diverses vegades per experimentar però no sento res especial ni em provoca res. En relació a les atraccions físiques només n'he sentit cap a noies, mai m'he sentit atreta pels nois. Tot i així tampoc m'he enamorat mai d'una noia per tant tampoc sóc lesbiana. Em sento fatal per no ser capaç de sentir res.
És possible que no m'enamori mai? és possible que sigui asexual? que en penseu?
Estrella Dorca

Hola lenina,
És totalment possible que encara no t'hagis enamorat mai! De fet, és molt probable que encara no hagis conegut una persona suficientment especial com per enamorar-te'n. Això no vol dir que no siguis capaç de sentir atracció sexual cap a altres persones. No hem de confondre atracció amb enamorament. L'atracció pot aparèixer ràpidament quan veiem alguna persona i que se'ns desperti el desig sexual. En canvi, l'enamorament implica un procés més llarg de coneixença i d'intimitat.
No pateixis, no crec que siguis asexual si ets capaç de sentir atracció per les noies, ni tampoc crec que no sentis res, al contrari! ets molt conscient del que sents i pots distingir perfectament l'admiració, l'atracció i l'enamorament, així que continua per aquest camí! Ah! no et tanquis portes, si hi ha una persona que t'atrau, intenta conèixer-la, potser et sorprèn tot el que et desperta ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25