Curiositats de la vida
Hola! Torno a ser jo.
Tinc una altra curiositat.
Fa quan que es coneixen els transtorns alimentaris.
Eske fa com 4ningu en parlava i ara quasi tothom.
Se que exsiteixen d avans, pero nose mes o menys quan.
Abans no hi havia tants casos, ho se, i tambe se el perque.
Pero perque la gent no s,estima? No dic que ens agradin totes les parts del nostre cos, pero com es que abans la gent s estimava mes?
Tot te a veure amb la publicitat i la moda no?
Mari Angels

Hola de nou!
Els trastorns del comportament alimentari fa molts anys que existeixen i que es coneixen. És cert que potser fa uns anys no es parlava tant d'ells, però si que existien. Avui dia amb internet i les xarxes socials els missatges arriben molt més ràpid a tothom, i potser per això tens la impresió que n'hi ha més. Has de saber que són uns trastorns més propis de les societats occidentals que tenim uns costums i forma de viure que els propicia. Tu mateixa dius una cosa que és ben certa, i és que la moda i la publicitat exerceix una influència molt important en el desenvolupament d'aquests tipus de trastorns, ja que ens mostren una imatge dels cossos suposadament "perfectes" que són impossibles d'aconseguir, sobretot perquè impliquen un problema per a la nostra salut (com el cas de moltes models de pasarel·la que estan excesivament primes) i en altres casos ens mostren fisics impossibles d'aconseguir, ja que totes o gairebé totes les imatges que veiem als mitjans de comunicació, publicitat, etc, estan retocades per photoshop. El problema principal dels trastorns del comportament alimentari és que són trastorns psicològics i afecten principalment a la nostra autoestima, és a dir a la valoració que fem de nosaltres mateixos i l'acceptació que en fem de nosaltres. Una persona que té una autoestima baixa, és molt més propensa a desenvolupar trastorns psicològics com anorèxia o bulímia. Així, la importància de l'autoestima és bàsica per a la nostra pròpia salut. T'animo a valorar com estas tu d'autoestima i a pensar en totes aquelles coses que fas bé,  amb les que disfrutes i et fan sentir bé. Veuràs que si cada dia et dones un o dos missatges positius, cada dia tindràs una mica més forta la teva autoestima. Prova-ho i ens dius.
Una abraçada.