Preguntes sobre depressió.
Soc un noi excelent, o al menys aixó em diuen, pero no tinc ilusions en la vida, portaré més de 2 anys així, però no trobo motius, com abans he dit, tinc tot el que vull o aixó penso, que no m'he falta de res, però cada vegada tinc més pensaments negatius. No se que em pasa, la veritat.Alguna idea?
Y una altra pregunta, que hi ha dels talls a la pell?
Moltes gracies.
Estrella Dorca

Hola Oscar,
A vegades quedem immersos en un món molt gris. És com si portéssim unes ulleres tenyides de fosc que ens fan analitzar-ho tot des de l'ombra, la foscor i la negativitat... A vegades aquestes ulleres només les portem posades una setmana i després (no sabem ben bé com) ens les treiem i tot torna a la normalitat. En canvi, altres vegades ens queden fixades i no hi ha manera de veure-hi una mica de llum...
M'agradaria que intentessis fer un exercici diari a través dels sentits:
• cada dia selecciona un sentit diferent (oïda, vista, tacte, olfacte o gust)
• Escriu en un paper una experiència agradable o positiva relacionada amb el sentit que has seleccionat.
• Posa-ho en una llibreta o una capsa durant tres setmanes
• al cap de tres setmanes obre la caps i intenta recordar i assaborir de nou cada moment.
Valora si en una escala de 0 a 10 et sents una mica millor. A vegades només ens hem de permetre disfrutar dels petits plaers de cada dia (d'una paraula amable, d'una carícia benvinguda, d'un sabor nou, d'un paisatge bonic, d'una olor que ens porti a la infància....).
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25