Tinc quilos de més?
Hola
soc una noia amb bastants problemes d'autoestima i ara crec que tinc quilos de més. medeixo 1.65 i peso uns 70 kg i m'intento aprimar anant al gym, fent esport,... pero no ho aconsegueixo...
Pot ser que tingui kg de mes??
Mari Angels

Hola,
D'entrada ja ens dius que tens problemes d'autoestima, i és molt important que tu mateixa t'adones de què et passa. El primer pas per trobar solució als nostres problemes és admetre que els tenim, d'aquesta forma és més fàcil trobar ajuda. Ens dius que mesures 1,65 i peses al voltant de 70kg, i la teva pregunta és si estàs bé de pes. No et podem respondre a aquesta qüestió per un motiu, i és que sense veure't això no es pot saber, ja que l'alçada i el pes és un indicador però no l'únic. Dues persones poden mesurar i pesar el mateix i una estar bé i una altra malament, perquè s'ha de veure la constitució corporal (amplada d'ossos, desenvolupament de la musculatura..) per exemple, un noi que faci molt d'esport, pot pesar més que un que medeix igual que ell i això no significa que estigui gras, sino que els seus musculs s'han desenvolupat i pesen més.
D'aquesta forma, si creus que has de perdre pes, el millor que pots fer és anar al teu metge pediatra (parla-ho amb els teus pares, és molt important que sàpiguen com et trobes i són ells qui t'haurien de portar al metge) i serà el propi professional qui, fent proves i analítiques, en funció del teu desenvolupament, et dirà si has de fer algun tipus de canvi en la teva dieta habitual i quins exercicis t'aniran millor.
Per altra banda, i més important encara, crec que haures d'esbrinar per què tens l'autoestima tan baixa. És molt important que no basis únicament la teva autoestima en el físic, sino en altres moltíssimes coses que hi ha a la teva vida, com per exemple com és el teu caràcter, quines coses t'agrada fer, amb què coses gaudeixes, què s'et dona bé... hi ha infinitat de coses a la vida de les persones que valen la pena molt més que no pas el físic. Això també seria important que ho parlessis amb els teus pares, i si tens psicopedagog a l'escola, també seria una bona idea parlar-ho ja que, amb l'ajuda adequada, podràs aprendre a sentir-te bé amb tu mateixa i ser feliç, que estic segura que t'ho mereixes.
Una abraçada.