No m'agrada el meu cos
Hola!
No m'agrada res el meu cos,tinc panxa (no molta pero a mi m'ho sembla),estries per aprimar y despres tornar a estar gorda .Tothom diu que no es veritat ,que estic normal ,pero jo se que es mentida.Faig esport y menjo mitjanament bé.Resum vull deixar de menjar ,pero cada vegada que ho faig ma mare es preocupa i ja no se que mes fer per aprimar-me.Odio el me cos!AJUDA!
Mari Angels

Hola,
Dius una cosa molt seriosa respecte al teu cos, i és que l'odies. Ens comentes que no t'agrada la teva panxa i que, per haver engreixat i aprimat t'han sortit estries. També ens comentes que has intentat deixar de menjar però no ho fas perquè la teva mare es preocupa. És normal que la teva mare i la gent que t'estima es preocupi si veu que deixes de menjar o que fas alguna cosa dolenta per a la teva salut. Primer de tot, has de saber que la solució NO és deixar de menjar, ja que això el que faria és augmentar molt els teus problemes, ja que podries desenvolupar malalties molt greus com son les del comportament alimentari. També has de saber que cap persona ha de fer MAI dieta pel seu propi compte, ja que normalment, quan es fa això, al nostre organisme hi ha molts desequilibris nutricionals i després tenim la tendència a agafar un altre cop els kilos perduts. Així, per una banda, t'aconsello que parlis amb els teus pares i  vagis a un metge (en el teu cas el pediatra) per tal que et valori bé i et digui si realment has de perdre pes i, en cas de ser necessari, que et possi una dieta adequada, saludable i equilibrada a la teva constitució i edat. Pensa que estàs en desenvolupament i és molt important que al teu cos no li falti cap nutrient.
Per altra banda, en el teu cas penso que és molt important que aprenguis a valorar-te a tu mateixa per com ets, per la teva persona. Això és el que anomenem autoestima i, pels comentaris que fas sobre el teu cos, penso que l'autoestima està bastant baixa, ja que l'acceptació que fas de tu mateixa (agradar-te o no agradar-te) la bases en l'aspecte físic i és això el que et fa sentir tan malament. Estic segura que a l'escola teniu orientadors, psicòleg o psicopedagog que, juntament amb els teus pares, poden fer que aprenguis a valorar-te millor.
Una abraçada.