Panxa
Hola! Que tal?
No sé si aniria aqui o o la de psicologia. ( ja k aixo tambe es de cap k mel menjo)
Bé explico;
Soc una noia de 16 anys, soc prima, alta. Pero m estic angreixant sobretot la part de la cadera( no faig cap espory ja k no m agrada i no soc d esports ,havia fet esports abans. )
El k em passa es k no puc menjar molt( soc una noia que o tinc molta molta gana i no paro em tinc k controlar, o que nomes o quasibe no tinc gana.) Pero si menjo molt em sento la panxa inflada, mes rots, i com mal al costat. Ja k em tinc k controlar.
Que faaig? Encara tinc mes gana pero tinc k dir prou despres vaig inflada rots.. o de vegades no tinc gana?
Moltes gracies!
Mari Angels

Hola,
Ens planteges dues coses diferents, una és que des de fa un temps dius que estas engreixant de la cadera, tot i ser prima des de sempre. Això té una explicació molt senzilla, i és que el teu cos està desenvolupant les curves normals de cos de dona. És el més normal que a partir de certa edat les dones comencem a veure canvis al nostre cos, canvis que tenen a veure amb les nostres hormones. Els dos canvis més importants i visibles són el desenvolupament del pit i l'amplada de la cadera. Això no té res a veure amb el que menges, sino amb la pròpia naturalesa. No t'amoïnis perquè deixarà d'engreixar quan arribi a la seva maduresa.
Per altra banda, ens dius també que tens èpoques de tenir molta gana i haver de parar de menjar i altres èpoques de no tenir quasi ganes de menjar i que, quan menges molt, et sents inflada i plena de gasos. Per aquesta qüestió et recomano que parlis amb els teus pares per tal que et demanin hora amb el teu metge, i esbrinar si tens alguna al·lèrgia o intol·lerància a algun aliment que et provoca aquest malestar que dius.
Una abraçada.