Menjar(1234567890)
Primer de tot vaig fer aquesta consulta el dia 30 crec i han sortit les del dia 2 pero no he vist meva. Per si no l hagues enviat be la torno a fer:
Escollim nosaltres el menjar que ens agrada i el que no?
Perque hi ha que ens agrada i hi ha que no?
Perque quan neixem ens pot agradar una cosa i quan creixem ens deixa d agradar?
O al reves, una cosa quan neixem no ens agrada i al final ens acaba agradant?
Perque hi ha gent que li agrada quasi tot?
O gent que no li agrada quasi res?
Perque hi ha aliments que tendeixen a agradar i altres que tendeixen a no agradar?
Es nomes curiositat pero m agradaria que respongessiu. 😘😘
Mari Angels

Hola!
Ens fas una sèrie de preguntes sobre per què ens agraden alguns aliments i per què hi ha d'altres que no. Dir-te que aquesta curiositat que mostres per saber coses és molt bona, t'ajudarà en  moltes coses al llarg de la teva vida intentar esbrinar respostes i saber coses.
Referent al que dius, hi ha una part del nostre gust per determinats tipus de menjar que és genètica, i una altra part que és apresa. L'ésser humà, de forma innata sent predilecció pels aliments que són dolços. Això té una explicació de supervivència (ens ve de molt lluny, es un instint primitiu) ja que, en cas de no tenir suficient menjar al nostre abast i haver de triar entre un aliment ric en sucres i un altre que no en sigui, innatament triariem el més dolç perquè aporta més energia al nostre organisme i és més fàcil pel nostre cervell aprofitar-ho ràpid (el nostre cervell menja glucosa, per això el nostre cos tot el que menja el converteix en glucosa per tal que el cervell estigui alimentat). Així, aqui tens la explicació de per què a la majoria de la gent ens atraeuen els sabors dolços. Per altra banda, hi ha aliments que de petits no ens agraden i, a mesura que ens anem fent més grans, ens comencen a agradar, i això és per l'aprenentatge que fem, és a dir, a mesura que l'anem menjant, anem trobant el gust i ens acostumem a menjar-ho. De fet, és molt important que, els nens que no els agraden les verdures o el peix (que és molt habitual), les mengin igualment per tal d'acostumar-lo als sabors, ja que el nostre organisme necessita els nutrients que aporten tots els grups alimenticis.
Llavors, si en el teu cas hi ha algun aliment que no t'agrada però saps que és necessari pel teu bon desenvolupament, et recomano que el continuis menjant, ja que t'acostumaràs i finalment hi trobaràs el bon gust.
A mode de resum, la majoria de la gent triem aliments dolços abans que àcids o amargs per qüestions nutritives i de sabor (sol ser més agradable) i, a mesura que anem creixent, ens acostumem a tots els sabors i generalment ens agraden més aliments que de petits.
Espero haver-te solucionat algunes de les teves curiositats.
Una abraçada.