EXPRESSIÓ ORAL
Hola!
Vaig a 3r d'ESO i a l'assignatura de Castellà m'han demanat fer una expressió oral sobre la pizza... Vull que no sigui avorrit, vull llençar preguntes al públic, i que sigui interessant... El problema és que no sé què explicar. He començat així, però no em convenç:
¿Hace cuánto no coméis una pizza? Ese plato italiano que tanto gusta a todo el mundo, plano elaborado con harina y cubierto de tomate y otros ingredientes.
Demano sisplau la vostra ajuda!!! L'expressió és molt important per la nota, i és per la setmana que vé!
Moltíssimes gràcies,
Petons de part d'Artgraf :*
Estrella Dorca

Hola anònim!
En una expressió oral és que els oients puguin entendre del què parles i estigui ben organitzat. És a dir, que comencis parlant dels origens, després dels ingredients i finalment dels restaurants, per exemple. Busca temàtiques relacionades amb la pizza: varietats, com s'ha estès al món, curiositats de la pizza, relació de la pizza amb els italians (tenen alguna cosa en comú?)...
Si vols fer preguntes al públic, fes preguntes que siguin interessants. Últimament hi ha un debat sobre la pinya a la pizza. Pots aprofitar aquesta notícia per començar l'exposició i introduir el teu tema
I finalment, el més important és que tinguis un bon final. Pensa una frase que sigui contundent i quan la diguis, fes-ho tranquil·lament, que es noti que és el punt final. També et pot ajudar que relacionis el final del teu discurs amb el principi, així queda tot més lligat.
Espero haver-te ajudat una mica ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25