TINC ANOREXIA BULIMICA NERVIOSA
Fa 3 mesos que no paro de anar a metges perque tinc anorexia i la veritat que estic molt preocupada amb el meu pes medeixo 1,62 i peso 58kg estic be?
Mari Angels

Hola,
En la teva consulta ens dius directament que des de fa 3 mesos estas anant al metge perquè tens anorèxia, i ens preguntes si mesurant 1,62 i pesant 58 kg estas bé.
Primer de tot, dir-te que has sigut molt valenta per haver iniciat un tractament per a la teva malaltia. És el primer pas i el més important per tal de trobar una solució i que puguis ser feliç i estar bé. Quant al pes i l'alçada, has de saber que per determinar si una persona està bé no és suficient amb saber això únicament. L'anorèxia és una malaltia que afecta a la nostra ment, de manera que s'ha de tractar sobretot l'autoestima i la valoració que fas de tu mateixa per tal d'esbrinar on està el problema que fa que no t'agradis i hagis deixat de menjar o hagis començat a fer coses que fan molt de mal al teu cos. A més a més, amb el pes i l'alçada però sense veure't i fer-te proves i consultes, no podem saber si estàs bé, perquè el pes corporal d'una persona depèn de molts factors, com per exemple l'amplada dels ossos, la constitució corporal, la musculatura que tens, etc, amb la qual cosa, dues persones que mesuren i pesen el mateix poden estar diferent físicament. El principal problema d'una persona amb anorèxia, com t'he comentat, és que no es valora i no s'agrada, i creu que canviant el seu cos se sentirà millor, amb la qual cosa es comença a desenvolupar una por molt gran a guanyar pes i apareix una obsessió per aprimar. No sé com és el teu cas exactament, però si que et puc dir que estàs en el camí de recuperar-te, que és fent tractament. Et recomano que cosultis tots els dubtes que tinguis amb el teu metge o el psicòleg que et tracti, no tinguis por, ja que solament deixant que t'ajudin i parlant de tot el que sents i et passa, podràs posar-te bé i ser feliç.
Una abraçada.