Relació molt especial a distància
Hola Adolescents!
És la primera vetada que faig una consulta però aquest vetada necessito de la vostra ajuda.
és un cas una mica llarg, espero que em pugueu ajudar.
Bé, fa tres menos em va abrir un noi per instagram pensant-se que era una antiga companya seva perque es deia igual que jo i m'assemblava bastant a ella. Aquest noi es de Murcia i té la mateixa edat que jo. Llavors per quedar bé vam parlar una mica però vam veure que ens aveniem bastant i ens vam caure molt bé. A partir d'aquell dia anavem parlant cada vegada mes i ens queiem millor i ens vam començar a agradar però sabiem que estavem massa lluny i no podriem tenir una relació així, a més sent menors d'edat, ja que complim els 18 al desembre tots dos. Però els sentiments cada vegada eren mes forts i ens vam enamorar completament l'un de l'altre, jo no creia pas que em pogués enamorar d'algú amb qui sol havia parlat per missatges i webcam però ha passat, hem conectat moltisim i aquests sentiments no es poden ignorar ja. Jo mai he tingut parella perquè sóc molt reservada i previnguda en el tema de l'amor però ell ha aconseguit enamorar-me tot i la distància.
Ara vé el problema que tinc, no sé com explicar-li a la meva mare això, es a dir, mai he tingut cap parella i la primera es a distància, com li podria explicar? Tinc molt bona relació amb la meva mare però mai m'he trobat en aquesta situació i encara menys el fet de que viu a Murcia i no l'he conegut en persona fisicament.
Si us plau, ajudeu-me adolescents, perquè l'amor que ens tenim no es un amor que es pugui deixar escapar, com li puc explicar a la meva mare de manera que em sigui fàcil explicar-li i que ella s'ho prengui a bones? si es possible dieu-m'ho pas a pas.
Moltes gràcies i, per cert, molt bona feina la que feu, ajudeu a molts adolescents amb problemes i ens doneu suport, així ens sentim escoltats!!!
Estrella Dorca

Hola!
És curiós veure com ens podem sentir tant propers a persones que no hem vist mai en persona. Abans de res, aprofito per recordar que amb les relacions virtuals hem de vigilar quina informació donem, per evitar situacions desagradables.
Per altra banda, a vegades pot resultar incòmode parlar amb els pares sobre les nostres relacions d'amor, però ser sincers amb ells ens ajudarà a millorar la relació. Com ho pots fer?
1. Avisa a la teva mare que tens ganes d'explicar-li una cosa
2. Busqueu un moment per estar totes dues tranquil·les: Una estona al vespre, un berenar a la tarda...
3. Demana-li a la teva mare que t'escolti fins al final, sense opinar.
4. Comença a explicar-li com et sents, els dubtes que tenies en explicar-li...
5. Explica la història tal qual ens l'has explicat: des del principi
6. Quan acabis, demana-li a la teva mare el que esperes d'ella: que només t'escolti, que et doni la seva opinió, que et doni suport, que accepti la relació, si el vol conèixer, que t'ajudi a anar-lo a veure...
Veuràs que si ets sincera i et mostra tal com et sents, la teva mare reaccionarà bé. Segurament t'avisarà per si hi ha algun perill ja que aquesta és la seva feina de mare! Però agraïrà la teva confiança i us unirà més, ja veuràs!!
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25