Bulímia???
Hola! Faig aquesta consulta perue fa uns dies estaba molt plena, i vaig desidir ferme bomitar am dits (la meva primera vegada). I altres tardes, quan em passaba mengan xocolata o aquestes coses, doncs decidia ferme bomitar (molt po ). Perque pensu; nomes treure les calories que macabu de mengar, ja que el dinar i tot aixo mo mengo perfectament i el bomit es massa poc com per treure el dinar i eso. Pero en par tinc por de que estigui comensan atenir bulimia. Jo crec que no pk nomes ho faig quan brenu massas calories i, si volgues, podria parar de ferho perfectament. Vull la teva opinio. Gracieees
Carlota López Ballestar

Bona tarda guapa,
La veritat és que m'alegro molt de que hagis escrit, sobretot ara que tot està començant.
Quan una persona es provoca el vòmit per intentar treure les calories és un símptoma dels trastorns de la conducta alimentaria. Crec que ho estàs minimitzant però que en el fons saps que alguna cosa no va bé... i has fet molt bé en escriue.
Has de pensar que vòmitar no fa perdre pes però si que és molt perjudicial per la salut, per l'àcid del vòmit.
Moltes vegades les persones pensen que el trastorn de la conducta alimentària apareix només perquè la persona no s’agrada a si mateixa, o per que s’obsessiona amb el cos i amb el menjar, i tot i que en certa part això hi és també és molt important veure el que hi ha darrera, el perquè a aquesta persona li ha passat això. Molts cops el trastorn apareix quan a la teva vida comencen a passar coses desagradables, com que et tractin malament a l’escola, la separació dels pares, barellar-te amb uns amics, la ruptura d’una parella, etc..., et sents molt malament i no saps com gestionar la situació.
M'agradaria saber si en el teu cas és així, si hi ha alguna cosa que t'ho faci passar malament?
El més important és que puguis parlar amb els teus pares i els hi puguis explicar com et sents, que t’està passant i que no estàs bé.
Crec que t’aniria molt bé venir un dia a l’Associació per parlar amb nosaltres i veure que et pot anar bé per sentir-te millor. Et deixo la pàgina web de l’ACAB i el telèfon perquè ens puguis trucar i pugueu demanar hora. www.acab.org
Aquests són els pasos que hauries de seguir:
-Demanar ajuda i explicar el que et passa
à aquest ja l’has fet i et felicito
-Parlar aquesta mateixa setmana amb els teus pares (o els dos o amb el que tinguis més confiança) i explicar-los lo del vòmit perquè et puguin ajudar
-Trucar a l’ACAB o a un psicòleg que conegueu o us recomani l’instiut per poder parlar amb algú sobre el que et passa i puguis aprendre a gestionar les emocions desagradables i l’angoixa d’una manera que no sigui vomitant, fent-te mal o deixant de menjar.
Ara mateix tot acaba de començar i és fàcil poder-te ajudar, és el millor moment i aixó és gràcies a que tu has demanat ajuda.
No vull que pensis que si deixes de provocar-te el vòmit el problema ja està resolt perquè no serà així i dsprés no es resoldrà el problema.
Estem aquí pel que necessitis.
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga