Pastilla del dia de despres + alcohol
Hola!
Tinc un dubte... I la veritat estic una mica espantada ja que depenen de la vostra resposta la meva vida pot donar un gir de 360º. La cosa va sobre que fa unes setmanes ho vaig fer per primer cop amb el meu xicot i al ser els dos verges, els nervis i aquestes coses que pasen vam fer-ho sense condó, bueno vam començar amb pero se li va sortir i vam continuar sense, el que passa esque es va correr dins i doncs... Bueno primer de tot aixó va ser un dematí i la pastilla del dia de despres me la vaig pendre al dia seguent per la nit (cosa que no se si está be tampoc) el cas... que als tres dies vam sortir de festa y vaig beure, beure molt i vull saber si aixo pot afectar als efectes que te la pastilla.
Moltes graciessss!
Cristina Albó

Hola S.03,
La pastilla del dia després cal prendre-la el més aviat possible perquè l’eficàcia és més alta, com a màxim 72 hores (3 dies) després de la relació sexual en la qual ha pogut haver risc d’embaràs.
Pel que fa a l'efecte de l'alcohol sobre aquesta píndola, no hi ha evidències científiques que afecti a la seva eficàcia. Ara bé, si prens la pastilla de l'endemà i vomites (ja sigui per malaltia o per ingesta abusiva d'alcohol), abans de les 3 hores d'haver-te-la pres, la pots expulsar del teu cos i per tant, no haurà pogut complir la seva funció i no tindrà efecte.
De totes formes, si veus que passada una setmana del dia que t'hauria de venir la regla, aquesta no ha aparegut, el millor és que et facis un test d'embaràs per tal de sortir de dubtes.
També us recordem que sigueu prudents i responsables, si teniu relacions sexuals amb penetració sense preservatiu tindreu risc d'embaràs i d'Infecció de Transmissió Sexual. Per tant, si el proper dia us torna a passar, que no teniu condó o se li surt, deixeu de tenir penetració si no voleu tornar a patir com ho esteu fent ara.
Una abraçada i gràcies per escriure'ns!
Helena Angel
Psicòloga Iesp - Consulta Jove
@HelenaAL
http://www.consultajove.cat
">www.consultajove.cat