No sé què em passa
Hola bon dia,
Tinc un problema i és que faig 1,70m d'altura peso 44kg i no omplo els pantalons, cada cop sóc més alta i encara no m'ha vingut la regla, és horrible perquè totes les meves amigues la tenen menys jo i estic molt nerviosa per si em ve a classe, excursions etc. I també no tinc pits és un rotllo veure totes les meves amigues amb sostens i jo amb tops de colors, ara porto la talla més petita de sostens però em fa cosa posarmels per si sen en riuen de que mels poso per fer veure que en tinc més, però jo ho faig pq si no es marca tot. I me mare em diu que coemnço a anar geperuda, doncs es normal que mamagui soc alta, prima i sense pits.
Laura Medrano

Hola guapa!!
Pel que expliques sembla que estàs comparant-te molt amb les teves amigues i elles ja s'estan desenvolupant i tu encara no. No has de sentir-te culpable ni diferent ja que el cos de cadascuna madura a un ritme diferent. Entenc com et sents i que t'agradaria que el teu cos estigués més desenvolupat, però no et queda altre remei que tenir paciència i esperar. Segur que un cop et vingui la regla el teu cos comença a desenvolupar-se i a aparèixer les curves.
Pel que fa a la regla, segurament els dies abans de que et vingui notaràs que la zona inferior de la panxa et fa mal, però per si de cas, porta sempre a la motxilla una compresa, així el dia que et vingui estaràs preparada.
Pel que fa als sostenidors, si tu et sents més còmode portant-los tot i que encara no tinguis gaire pit, endavant! Ningú se'n riurà ni et farà cap comentari, i si ho fan, simplement pots contestar " és que així vaig més còmode", i llestos.
T'aconsello que no tinguis complexes, que és normal que no totes ens desenvolupem alhora (sinó seriem robots) i que tinguis més confiança en tu! Res d'anar incorvada, que segur que ets preciosa!
Una abraçada ben forta,
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org