Estic obès
Hola, tinc 15 anys, medeixo al voltant 1'70m i peso uns 87 kg.
Sempre he sigut gras i no tinc vergonya de estar gras ni hem fa rabia de que m'ho diguin.
La cosa es que fa un més o així vaig començar a sortir a córrer fer exercici i fer una "dieta", ho dic entre cometes perquè la meva familía menja molt malament, molt reboçat molt frit, i jo els hi he comentat pero a ells els hi dona igual, sóc l'únic gras de la familia, jo els hi dic feu menjar a la planxa, avui peix, avans una ensalada...
Pero tal que ells sempre hem diuen que que vull i no ser que contestar, vull sapiguer aliments, que no engreixin i que estiguin "bons".
En 1 mes no he aprimat res, he engreixat 1 kg...
Laura Medrano

Hola!!
Moltes gràcies per escriure al consultori. Entenem que estigui sent complicat per a tu intentar portar un estil de vida més saludable si a casa els pares no t'ajuden i et recolzin, però fas molt bé d'haver-t'ho proposat, amb aquesta actitud ho aconseguiràs! Nosaltres sempre recomanem que quan una persona ha de perdre pes, ho faci SEMPRE amb la supervisió i el seguiment d'un professional ja que si no es fa així hi ha risc de no aconseguir-ho. Consulta-ho al teu metge o metgessa o bé a l'equip d'infermeria.
Respecte a la pregunta que ens fas, es tracta d'intentar menjar d'una forma saludable (sense passar gana) i combinar-ho amb esport. Mira't aquesta web i veuràs molts exemples d'aliments saludables i idees sobre com distribuir-los: http://canalsalut.gencat.cat/ca/vida-saludable/alimentacio/la_dieta_mediterrania/
">
No es tracta de menjar aliments "que no engreixin", perquè tots els aliments engreixen, sinó d'aprendre a combinar-los d'una forma equilibrada i a reduir certs aliments que aporten molts sucres i greixos com ho són els refrescs, la brioixeria industrial, els fregits i snacks, els dolços, ... Si a la vegada que redueixes el consum d'aquests aliments, augmentes el consum de fruita i verdura, ja estaràs fent un gran canvi. Es tracta d'anar canviant els hàbits poc a poc i que siguis capaç de mantenir-los per sempre.
Una abraçada,
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org