ajuda siusplau
Hola, sóc una noia de 13 anys quasi 14, i crec que tinc anèmia. Sóc vegeteriana des de fa un any (no sé si té a veure), tinc la pell súúúúúúúúper pàlida i fins i tot el que hi ha a sota a l'ull que hauria de ser vermell, jo ho tinc blanc. A més tinc regles súper abundants i llargues, aquest mes la regla m'està durant el mes SENCER i m'estic preocupant, ja porto uns 29 dies amb la regla!!!!!!!! Segurament aniré al metge ja que ma mare m'hi vol portar i ella també creu que tinc anèmia, també em marejo cada dia com uns 4 o 5 cops al dia i sento com que em vaig a desmaiar, i a vegades ho veig borrós i tot! La meva pregunta és que si l'anèmia és molt greu ja que estic molt preocupada i quin és el tractament i si em curaré?
Gràcies, m'ajudeu molt i confio molt en vosaltres.
Mari Angels

Hola,
Ens expliques que fa un temps que creus tenir anèmia i tens uns símptomes que et preocupen, com per exemple marejos, pell pàlida i a vegades creus que et desmaiaràs. Ens dius també que la teva alimentació és vegetariana, i tens dubtes de si això pot influir. Has d'anar al metge, ja que és possible que sigui anèmia, i això és molt fàcil d'esbrinar amb una simple analítica de sang. En el cas de que fos anèmia, la solució és senzilla, molt probablement hauries de prendre suplements de ferro, però això ja t'ho explicaria el metge. Hi ha diverses coses en el que ens dius que podrien influir en una possible anèmia, com per exemple les regles tan llargues. Quan hi ha regles d'aquest tipus, es perd molta sang i el cos va més cansat i necessita més líquid i nutrients. A més a més,  si portes una dieta vegetariana podria ser que tinguessis algun dèficit nutricional, però això,  amb la analítica que et facin ja et diran què has de fer i quin tractament seguir. Per tant, ara és molt important que mengis bé i beguis molta aigua, i més important encara demanar hora pel teu metge i explicar-li tot això que ens consultes. És possible també que et diguin d'anar al ginecòleg per  trobar una solució a aquestes regles tan llargues, però no t'amoinis amb això del ginecòleg, de moment el més important és anar al metge aviat.
Una abraçada forta.