Per què a mi??
Hola! Estic molt acomplexada amb les meves estries. Crec que no estic pas grassa (55kg-1'68cm) i normalment surten quan puges de pes bruscament, per això no entenc per què m'han sortit a mi. Crec que és perquè ja no tinc el cos de nena, les cames són més amples i el cul més gros. He de dir que també en tinc a l'esquena, perquè farà dos estius que vaig créixer molt i bastant ràpid. En tinc de blanques i rosades. Quan les tenia rosades (les blanques) vaig provar-ho tot, però no em va funcionar cap oli ni crema. Ho he parlat amb la meva mare i m'ha dit que sí hi ha un tractament per esborrar les estries blanques (encara que no del tot). Funcionarà? Amb quina edat hauria de fer el tractament? Quan em deixaran de sortir? Em farà mal? Estic patint molt perquè arriba l'estiu i se'm veuran. Hi ha alguna manera d'amagar-les? Les meves amigues no en tenen pas i això fa que jo estigui encara més trista. Sé que quan hagi de tenir les meves primeres relacions sexuals se'm farà molt dur. També sé que hauria d'estimar-me tal com sóc i que la meva parella no estarà amb mi pel meu cos, però és una mica difícil... M'ajudeu? Moltes gràcies!
Mari Angels

Hola katnis,
Pel que ens dius, el teu problema té a veure amb l'aparició d'estries d'un temps cap aquí i el complex que això et comporta. Les estries surten quan hi ha una rotura d'unes fibres de la pell que, com tu molt bé dius, pot passar per crèixer molt ràpid en poc  temps o quan hi ha canvis bruscos de pes. Pel que dius, el teu cas no té a veure amb canvis de pes, sino amb el creixement. Dius que ho has parlat amb la teva mare i ella t'ha parlat d'una possible solució, jo això no ho he sentit, però el meu consell és que demaneu hora per anar al dermatòleg, que és el metge especialitzat en la pell i serà ell o ella qui t'orienti i t'expliqui les solucions que pugui haver. És molt important que qualsevol cosa que facis sigui sota supervisió mèdica. Parla-ho de nou amb la teva mare i aneu al dermatòleg.
Per altra banda, el que sí et puc dir és que NO has d'amagar el teu cos per tenir estries. La gran majoria de la gent en tenim, i no és just per a tu que deixis de fer coses i divertir-te, com per exemple no anar a la platja o a la piscina per tenir aquestes estries. No hi ha cossos perfectes, i tu et mereixes gaudir com tothom de les coses que t'agraden. Comentes també que creus que quan tinguis relacions sexuals això t'afectarà, i això no té per què passar, en aquest sentit el meu consell és que quan et decideixis a fer-ho, que sigui amb una persona que t'estimi, i tu a ell, t'aseguro que no l'importarà per res que tinguis estries.
No t'obsesionis amb aquest tema, ve al dermatòleg i, sobretot, no t'amaguis, no val la pena!
Una abraçada.