Alcohol
Hola, tinc 16 anys, quan surto de festa amb amics, sepre agafem begudes, però jo mai m'he emborratxat, tot i que m'agradaria. No ho he fet perque tinc por d'arribar a casa i que els meus peres em pillin, em cauria la bornca del segle. Necessitaria anar a dormir a casa d'alguna amiga. No es que em vulgui emborratxar asaco, es nomes tenir la experiencia d'allò que diuen de estar 'content'. Algun consell?
Mari Angels

Hola,
Pel que entenc tens curiositat per saber quins efectes té l'alcohol al teu cos. Has de saber que beure alcohol no et portarà res de bo. Amb 16 anys el teu cos i la teva ment estan en desenvolupament, i l'alcohol l'únic que pot fer és crear-te problemes. No sé si ho saps, però l'alcohol està considerat una droga, i com qualsevol droga el que fa al teu organisme és alterar-lo, sobretot al teu cervell, que rep unes "instruccions" que van en contra del seu funcionament natural. A més a més, quant abans es comença a cosumir alcohol més probable és que desenvolupis una adicció, tot i que ara pensis que a tu no et passarà o que tu "controles" i sabries parar a temps, no és així. Totes les persones que desenvolupen adicció a qualsevol substància comencen pensant que a ells no els hi passaria. El meu consell és que no t'arrisquis, no val la pena aquesta sensació que dius que vols sentir amb les conseqüències que et podries trobar. Estic segura que saps divertir-te i  passar-ho bé sense beure.
T'aconsello també que busquis informació sobre conseqüències de l'alcohol i les adiccions a la web de la Generalitat de Catalunya. Trobaras informació real i estaràs ben informat, així podràs fer-te la teva pròpia idea de les coses i tenir un bon criteri personal.
Una abraçada.