Pares...
Hola, estic a punt de complir 18 anys i els meus pares, sobretot la meva mare em controla un munt.
Estic sortint amb un noi de la meva mateixa edat des de fa casi tres anys i els meus pares el coneixen hem anat de cap de setmana junts amb els meus pares fins i tot, però no ens vam deixar dormir junts.
I jo ara vull quedar-me un dia a dormir a casa seva, però als meus pares no em deixen ni treure el tema casi, cada cop que el trec ma mare sempre em diu, “Ja veurem”
A més a més ma mare és una persona amb la qual no es pot parlar quan no te la raó comença a cridar i a dir que no es pot parlar amb mi, cosa que no és veritat.
Voldria saber com puc fer que ma mare m’escolti i que els meus pares hem deixessin anar a casa del meu xicot a dormir.
Gràcies!
Un petó
Estrella Dorca

Hola,
Per aconseguir parlar amb una persona és important que aquesta persona se senti escoltada. És a dir, que no vegi la conversa com una amenaça sinó que intentes entendre el seu punt de vista i buscar un acord que afavoreixi a tots dos.
Estaria bé que busquis un moment de tranquil·litat i, fins i tot, intentis avisar-la que vols parlar amb ella: "mama, què et sembla si divendres anem a berenar i així parlem una mica?" Potser d'aquesta manera està més predisposada a escoltar-te. També has de tenir en compte quins motius té ella per dir-te que no et deixa anar a dormir a casa la teva parella. Què la preocupa? Com pots prevenir aquesta preocupació? Si veu que tu també hi has pensat i que ja tens una solució, és possible que es deixi anar una mica més.
Com veus, el diàleg és lent, però efectiu. Intenta no discutir-te amb ella i, si ho necessites, busca alguna persona que també t'ajudi: el pare, una germana gran, una tieta... La teva mare ha de veure que t'estàs fent gran i que no et pot protegir sempre. També pots demanar-li per la seva adolescència, com era ella, què feia, quines discussions tenia amb els seus pares?
Espero que aquesta conversa us ajudi a trobar algun moment entre mare i filla ;)
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25