No vui seguir així
Hola, fa uns anys ho vaig passar molt malament amb el tema del menjar, desde fa temps no m'agrada gents menjar, em sento malament amb mi mateixa i no m'agrado a mi mateixa, tinc por de que tornia passar el que vaigassar fa temps, pero no ho puc controlar, els meus pares no saben res i em possen molt de meinjar, no els hi vui dir res per tal de que no es preocupin altre cop... que puc fer?
Mari Angels

Hola Nineta,
A la teva consulta no em queda molt clar per què ho vas passar malament fa uns anys amb el menjar, si vas estar malalta o vas passar per un procés de trastorn del comportament alimentari. El que sí que entenc és que ara, de nou, estas passant per un moment dolent i estàs patint perquè, com dius, no t'agrada menjar. Entenc, també, que et passa perquè no t'agrades a tu mateixa respecte al físic. Els teus pares no saben res, amb la qual cosa pateixes més. Primer de tot, et diré que això que t'està passant s'ha de controlar, ja que si fa temps et va passar i ara tornes a estar igual això vol dir que ha estat durant un temps parat però mai has acabat d'estar bé. Això ens indica que pots estar en un procés de malaltia del comportament alimentari, que té molt a veure amb la teva autoestima, és a dir, com et veus a tu mateixa i com et sents amb tu mateixa (ja ens has dit que malament). Per tant, la nostra recomanació és que, tot i que et costarà, parlis amb els teus pares quan et vegis preparada, però sense trigar gaire, ja que quant més temps passi, pitjor et sentiràs. Ens dius que no vols que pateixin com ho van fer temps enrere, però pensa que els pares patiran més si vas a pitjor i tard o d'hora ho han de saber. Si no saps com dir-ho als pares, pots ensenyar-lis aquesta consulta que ens has fet i la nostra resposta, o pots fer-ho tu mateixa per escrit i fer-lis una carta on expliques tot el que et passa i com et sents. Pensa que si fos una malaltia del comportament alimentari, necessitaries tractament i que et veiessin els professionals de la salut que tracten aquests temes. No tinguis por de parlar, sempre és molt millor explicar-ho al teu entorn que arriscar-te a que això vagi cada cop a més i sigui més difícil de solucionar.
Ànims i endavant! no tinguis por.
Una abraçada.