VULL AUGMENTAR PES (^-^)
Holaa!!!
Sóc una noia de 15 anys, però aquest any ja en faré 16. Peso 44,5 kg i faig 1,58 d'alçada.
M'agradaria saber si hi ha alguns aliments o alguna cosa que pugui fer per augmentar una mica el pes. Ja que, la meva família, ja no és que siguin els més alts, o sigui que no pesen gens diguem i que això si que em ve de genètica. Sempre que he anat al metge, des de petita, he anat una miiica per sota de lu saludable, però mai m'han alertat res. Però tot i així, m'agradaria saber si es podria fer alguna cosa per augmentar una mica de pes.
Moltes gràcies i moolts petonts!!
Mari Angels

Hola Núria!
Pel que ens expliques t'agradaria guanyar pes, i ens demanes formes d'aconseguir-ho. Tu mateixa ens dius que et ve de família ser prima, amb la qual cosa entens perfectament que hi ha parts del nostre fisic que no es poden modificar perquè depenen del nostre metabolisme i genètica. Tot i així, t'agradaria engreixar.
Des del consultori, el que et puc recomanar és que t'alimentis de forma sana i equilibrada, fent 5 àpats al dia repartits de la següent forma: esmorzar a casa abans d'anar a l'escola (un làctic, una peça de fruita i unes torrades amb pernil o similar si t'agrada), esmorzar a mig mati a l'escola (un entrepà), dinar (dos plats i postre, millor si el postre és una peça de fruita), berenar (yogur o fruita o cereals o entrepà petit.. el que més t'agradi) i sopar (dos plats i un postre, si pot ser una altra peça de fruita). Si fas aquest àpats estaràs perfectament nutrida i alimentada de forma equilibrada. Si a més a més fas esport cada dia una estona, ajudaràs a que el teu cos estigui més sà i els músculs es possin més forts. Si no hi ha cap esport que t'agradi, pots sortir a caminar, patinar, bicicleta.. hi ha moltes formes de fer esport i passar-ho bé. El que NO t'aconsello és que mengis en excés sucres o bolleria, ja que el greix que això aporta no é gens saludable.
Una abraçada!