Suucre
Dons la meva consulta és:
Sóc prima ( no massa, pero sem noten una mica les costelles), peso 32kg, i faig 1,40 mes o menys i em vull engreixar una mica, nooooo puc menjar sucre!! Quins aliments podria menjar, que no portin sucres!??
Oi que no és cap transtorn alimentari que em vulgui engreixar uns quilets??
Mooooolteees graaaaacieeees, espoero que em pogueu ajudar❤️😍😘
Mari Angels

Hola!
Ens consultes sobre com engreixar, tot i que dius que no pots menjar sucre (no sé el motiu), i ens preguntes si no serà un trastorn del comportament alimentari voler engreixar. Un trastorn de la conducta alimentària és una malaltia que engloba molts símptomes, i voler engreixar uns kg solament per si sol no ens indica que tinguis cap transtorn.
Per altra banda, has de saber que per la teva edat estàs en desenvolupament, per la qual cosa és possible que ara et vegis molt prima perquè potser no t'has desenvolupat molt encara i en un temps comenci a canviar el teu cos de forma natural, com ens passa a totes les dones a la pubertat i et vegis difefent. Has de respectar el ritme del teu metabolisme i el teu desenvolupament natural. Des d'aqui, jo et puc aconsellar que facis una alimentació sana i equilibrada, amb la qual el teu cos tingui tots els nutrients que necessita per estar sa i desenvolupar-se bé. Has de fer 5 àpats diaris, repartits de la següent forma: esmorzar a l'aixecar-te (fruita, cereals o torrades i un làctic),  esmorzar a mig mati a l'escola (entrepà, fruita, yogur.. el que t'agradi), dinar (dos plats i un postre, preferiblement fruita de postre), berenar (yogur, cereals, fruita, un entrepà petit.. el que més t'agradi) i sopar (dos plats i postre, un altre cop preferiblement fruita de postre). Fent aquest àpats, el teu cos estarà sa i amb els suficients nutrients, no cal que mengis sucre en excés ni bolleria per tal d'engreixar, ja que això no t'aportaria res necessari pel cos. El més important és que estiguis ben alimentada i que facis esport de forma habitual i moderada, si no t'agrada cap esport en concret, surt a caminar amb els pares o algunes amigues uns 45 minuts al dia. L'exercici ajuda a desenvolupar de forma sana i natural els músculs, fent que el teu cos estigui molt més equilibrat. És molt important també que abans de fer res parlis amb els teus pares sobre les teves inquietuds, estic segura que t'entendran i ajudaran per tal que et sentis millor.
Una abraçada.