No sento res quan algú mor
Avui ha mort un professor que em feia classe, i quan ens ho ha dit a estat com:
- A mort el professor ***.
(Jo, seguir llegint) (els altres plorar i preguntar com)
Així que com tots estaven plorant menys jo, per això els meus amics en adonar m'han preguntat si els meus parells morissin jo ploraria m'he posat a pensar i he dit que si. Però en realitat no es, el mes probable és que no. I el pitjor és que ploro quan un passa alguna cosa trist en sèries de ficció. Això és normal? Es que no, però vull saber si és necessari que vagi al psicòleg.
Gràcies per escoltar
P.s: No estic segura de ja haver-te enviat la mateixa consulta abans es que hem va mal el internet
Estrella Dorca

Hola Ledicia,
No crec que necessitis anar a un psicòleg, la veritat. Si ets capaç de plorar en sèries de ficció o pel·lícules, ja és un indicador que tens empatia i que ets capaç de sentir el dolor dels altres.
Pel que expliques, el que et va impedir plorar per aquest professor és la sorpres i el xoc de la notícia. Tots necessitem un temps per processar les males notícies i hi ha persones que poden connectar molt ràpidament amb el dolor i altres persones que necessiten unes hores o fins i tot dies per poder entendre què ha passat i tot el que implica la notícia. D'aquesta fase se n'anomena "estat de xoc" i ens permet seguir actuant amb normalitat, de manera que sembla que la notícia no ens ha afectat, però no pateixis, al cap d'una estona o d'uns dies, començaràs a sentir el dolor de la pèrdua. Llavors potser necessitaràs escriure (o pintar, dibuixar...) per poder-te acomiadar d'aquesta persona.
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25