xocolataaa
Bones,
Ultimament no paro de picar, en especial xocolata, em menjo moltes galetes de xocolata o lacasitos sense control.
Quan ho faig m'enganxo molt pero després m'arrepenteixo perque em surten grans i em noto mes pesada i no vull tornar a pujar de pes ja que em va costar aprimar-me.
Fa poc que tinc batsant ansietat i fer aixo em relaxa pero després surto perdent. Que podria fer per substituir-ho o parar de menjar-ne? Moltes gràcies
Mari Angels

Hola!
Ens expliques que des de fa un temps menges molta xocolata, que tens la sensació de no poder parar, que inicialment et relaxa però que després et fa sentir malament perquè et sents pesada i et surten granets. Dius dues coses més que són importants: que vas perdre pes fa un temps i que tens molta ansietat. Crec que el més important en el teu cas és esbrinar per què et trobes tant ansiosa. Creus que hi ha algun motiu? La solució no és substituir la xocolata per una altra cosa, sino trobar el motiu del teu estat d'ansietat. No sé si ho has parlat amb els pares, però valdria la pena que ho fessis, moltes vegades ens fa vergonya parlar amb ells o creiem que no ens entendran, però pensa que ells també han sigut adolescents i han passat per les mateixes situacions o similars que tu, amb la qual cosa et podran entendre més del que creus. Segur que parlant amb ells trobeu una solució, que segurament ha de passar per anar a un metge per tal que et faci les proves convenients per veure què et passa o anar a un psicòleg que t'ajudi a controlar la teva ansietat, ja que controlant-la podràs deixar de menjar xocolata d'aquesta manera impulsiva i el menjaràs solament perquè t'agrada. No tinguis por tampoc si et diuen d'anar a un psicòleg. Els psicòlegs són els professionals que ajuden a les persones a entendre per què els pasen algunes coses i els ajuden també a trobar la millor solució.
Una abraçada.