Futur
Hola! Veuràs, la meva consulta no és en sí de psicologia, però si em pots ajudar segurament no acabaré boja!
Sóc estudiant de segon de batxillerat, i estic feta un embolic amb el meu futur. No sé si vull anar a la universitat o cursar un cicle superior. Sincerament, m'agradaria més fer el cicle per no exigir-me tant com a la universitat, però tothom em diu que no valen per res. Quan em diuen això i que he de tenir un títol universitari penso en les persones que tenen carreres i tampoc poden treballar del que han estudiat, per tant, decideixo fer el que realment vull. Igualment, m'agradaria que m'aconsellesiu, estic molt perduda.
Moltísimes gràcies!
InterPersonal

Hola!! Fas molt bé de demanar consell, és important pel teu futur i quan es tenen dubtes en aquests temes el més important és trobar un bon assessorament. Els teus raonaments em semblen correctes. Si no tens clar què fer és lògic que tot et faci dubtar, però que ara no ho tinguis clar no vol dir que més endavant no ho trobis!! El que jo faria és no tancar-me cap porta, és a dir facis el que facis intenta que quan tinguis clar el que vulguis fer puguis fer-ho. m'explico: que ara no vagis a la univeritat no vol dir que no hi vulguis anar més endavant, per tant treu-te la selectivitat i guarda la nota. Com a mínim, així si mai vols anar-hi no hauràs de perdre un any fent el proves d'accés. Intenta fer coses que més endavant t'ajudin en el teu currículum per no perdre l'any, estudia idiomes, fes-te voluntària en associacions, viatja, el que sigui però no t'estiguis sense fer res ja que la inactivitat no t'ajudarà a veure-ho més clar, en canvi a mesura que facis coses aniràs descobrint què t'agrada i què no. I no t'agobiis, encara tens temps per saber cap a on enfocar la teva vida, pensa que en molts països europeus els nois/es quan acaben el batxillerat es passen un any viatjant per descobrir què volen estudiar o cap a on volen enfocar la seva vida. No és estrany que tinguis dubtes, de veritat!
Molts ànims!
Marina Marull www.interpersonal.cat