Aprimar
Hola, soc una noia de 16 anys, que vol aprimar-se, però no per capritx si no per temes de salut.
Voldria saber si seria capaç d'aprimar-me entre 20 i 30 kg d'aquí a 5 mesos, exactament quan estaria bé perdre al mes, perquè hauria de perdre 6kg al mes si volgués baixar els 30.
Espero la vostra resposta,
Gracies
Mari Angels

Hola,
D'entrada ens dius que has d'aprimar per temes de salut, i que vols perdre d'aqui a 5 mesos entre 20 i 30 kg. Això que planteges no és possible, t'explico per què. Primer de tot, hauries d'anar al metge (no sé si ja has anat) per tal que et vegi, et valori i faci les proves i analítiques necessàries per tal d'avaluar si realment et sobra pes i, en cas de que així fos, determinar quant de pes hauries de perdre en funció de la teva edat, alçada, constitució i estat de desenvolupament. Això és molt important, els metges són els professionals que estan preparats per poder fer aquesta feina, mai s'ha de fer per compte propi perquè pots desenvolupar malalties. Per altra banda, pensa que per perdre pes i que sigui sa i segur, no es pot perdre molta quantitat al mes, ja que el nostre cos, si perdem pes molt ràpid el que fa es "menjar-se" el nostre múscul (proteina) i perdem aigua i múscul més que greix. Si el que volem és perdre greix per la nostra salut, s'ha de fer molt lentament i sense saltar-se àpats ni passar gana. Llavors, perdre 5 kg al mes, tal i com planteges l'únic que faria és fer-te passar molta gana, fer patir el teu organisme i perdre aigua i massa muscular, que no és gens sa. T'aconsello que vagis al teu metge de capçalera per tal d'avaluar el teu estat i no vulguis anar massa ràpida en la pèrdua de pes, pensa tot el que t'he comentat. A més a més, seria molt bó per a la teva salut que fessis exercici de forma habitual i moderada, ja que el nostre cos el necessita per funcionar bé. Si no t'agrada cap esport en concret, simplement caminant al voltant de 45 minuts seguits cada dia, ja estem fent que el nostre cos funcioni millor.
Una abraçada.