Vull demanar ajuda
Hola,
Tinc 13 anys, i reconec que menjo fatal.
Des dels 9 o 10 anys que tinc com ''mini atracons'', em fico a menjar dolços fins q em sento ''saciada''. Després de fer-ho no és que m'arrepenteixi. Més aviat penso que serà dolent per mi en un futur, però no puc controlar-ho. He intentat fer de tot per evitar menjar, com beure un got d'aigua abans de decidir si tinc gana, mastegar xicle, etc, pero no serveix de res perquè així ja porto uns 3 o 4 anys.
Em preocupa la meva salut a la llarga i vull demanar ajuda a un nutricionista o algú per poder controlar-me, pero els meus pares no saben res dels ''atracons'', i per moolt que els ho digués no em portarien mai a cap especialista, ELS CONEC. Dirien que no es per tant, que no cal, blablabla.
Llavors, que puc fer?
gracies.
Carlota López Ballestar

Hola guapa!
Moltes gràcies per escriure al consultori, m'alegro molt de que ho hagis fet perquè jo penso que si és important el que expliques.
De fet penso que seria genial si un dia truques a l'associació (www.acab.org) perquè pugis explicar-me bé com son aquests mini afartaments,
Per posar-te un exemple, un afartament no seria menjar uns donetes i unes quantes galetes de xocolata. Normalment consisteixen en menjar força quantitat de menjar en poc temps i normalment acabes amb mal de panxa.
Tot i així és important que pensis perquè ho fas, molts cops el que hi ha darrera no és gana sinò certes emocions i sentiments desagradables, una situació no ens fa sentir bé i aleshores mengem coses que ens agraden. No sé si és el teu cas...
Quan més intentis controlar-ho més ganes tindràs de fer-ho. Intenta no obsessionar-te.
Si veus que és per un tema emocional truquens i en parlem però si creus que és perquè tens molta gana aleshores penso que pots anar al metge i explicar-li. Intenta parlar amb els teus pares i explicar-los el que t'està passant segur que intenten ajudar-te amb el que puguin. També podeu venir un dia aquí i demanes per parlar amb mi si vols. A vegades aquests temes és més fàcil explicar-los i aconsellar en persona.
Una abraçada
Carlota López Ballestar
Psicòloga