Psicologia
Bona tarda,
sóc una noia de 18 anys i m'agradaria explicar una mica com sóc: sóc una noia tímida: em costa fer amics perquè sóc massa tancada. Tot i així, quan coneixo algú amb qui em sento bé sóc molt més oberta, és a dir, puc ser jo mateixa. Estic estudiant el primer any de Estudis Anglesos a la Universitat, i de moment no m'acaba de fer el pes. La meva vocació sempre ha estat ser Mosso d'Esquadra, però no puc fer les oposicions perquè fa dos anys que no n'hi ha, per tant, havia de fer alguna cosa mentres no n'hi hagués.
Fa quasi tres anys que estic amb la meva parella, i tot ens va molt bé. Ell està estudiant a Sort (Pallars Sobirà) durant la setmana i baixa a Lleida els cap de setmanes. El problema no és que ens veiem poc, ja que per mi no és cap inconvenient, sinó que el que em passa durant la setmana és que estic trista, moixa, em costa concentrar-me amb la Universitat i res del que faig em satisfà. Intento ser realista i sentir-me afortunada per tot el que tinc i tot el que puc fer, però cada matí quan em llevo sento que no tinc forces per afrontar el dia.
La meva pregunta és que si tot això és pel meu caràcter, la meva personalitat; o bé, és per alguna altra cosa. No ho tinc clar i m'agradaria arreglar-ho.
Moltes gràcies per gastar un bocinet de la vostra vida per llegir-me,
Noemí.
Elena Crespi

Noemí, gràcies a tu per confiar en nosaltres!
T'explico: pel que em dius, et passa com a qualsevol persona normal: en un ambient en el que no se sent còmode, està tímida. I on està bé, s'obre i és més extrovertida. Fins aquí tot normal.
EL que et recomano és que, dins de la teva vida quotidiana trobis alguna cosa que puguis fer que realment et satisfaci. Si no pots fer oposicions de mosso perquè no en fan, prepara't bé físicament per quan n'hi hagi (mai se sap quan les poden convocar) i que això et motivi a fer quelcom positiu dia a dia, o busca informació sobre les proves no-físiques que demanen i prepara't, per si de cas...
Busca alguna activitat de lleure que t'apassioni i que vulguis fer...
Has de trobar allò que doni sentit i alegria almenys durant 10 minuts del teu dia a dia!
T'animo a que ho facis!
Una abraçada!
Elena Crespi i Asensio
www.elenacrespi.com