Obsessió per menjar
Bon dia,
Necessito ajuda!! Estic literalment obsessionada per menjar, no puc parar de menjar tot el dia.
Jo vull fer un canvi i començar una alimentació saludable, però cada cop que vull menjar sempre són dolços,xocolata,patates... mai coses sanes com fruita,verdura.. ja nosé què fer perquè de veritat que jo vull canviar...
Laura Medrano

Hola Marina,
Gràcies per escriure'ns al consultori :)
Pel que dius a la consulta, estàs tenint dificultats amb el menjar i no saps com corregir-ho. A través del consultori se'ns fa complicat poder-te donar consells concrets perquè sense saber més a fons el motiu i el tipus d'alimentació que segueixes, és complicat.
A nivell general el consell que et podem donar és que intentis no tenir a l'abast aliments "poc saludables" com els dolços, xocolata o fregits i que en canvi intentis tenir a mà fruita o bé fruits secs (que també són saludables). Per altra banda, també és important que et preparis berenars que siguin gustosos i atractius a la vista, és a dir que t'entretinguis pelant fruita i fent-te una macedònia o unes torrades amb formatge, o un iogurt amb cereals,... Si un aliment ens entra pels ulls, serà més fàcil que ens vingui de gust. Et deixo algunes fotografies per a que et serveixin d'inspiració:
Fan bona pinta, oi? Doncs es tracta de preparar-te el menjar de forma que sigui atractiu i així et vindrà més de gust aquest tipus d'aliments. Un altre consell és que no et prohibeixis cap aliment. Si a tu t'encanten les patates fregides, no es tracta de que te les prohibeixis ja que si ho fas tindràs més temptacions i acabaràs menjant-ne més del compte. Es tracta de que et donis permís per menjar-ne però per exemple, només dos dies a la setmana.
Esperem que amb aquests consells t'ajudem una mica. De totes formes si creus que no és suficient i que necessites més ajuda, et recomanem que vagis al metge per a que et facin recomanacions més concretes i t'ajudin en el dia a dia.
Una abraçada,
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org