TRASTORN PSICOLÒGIC? Molt urgent de veritat!
Hola Adolescents!
Sóc una noia heterosexual de 19 anys molt tímida i introvertida en quant al tema de relacions amoroses, ja que mai n'he tingut una, ni m'he liat mai... . (Això sí, quan es tracta de parlar amb els nois i ser amiga, CAP problema!!!). Concretant més, és a l'hora de quan sóc conscient de que realment m'agrada/m'interessa determinat noi, o que jo li agrado a ell per com em parla, em tracta i pel seu llenguatge no verbal cap a mi... SE'M CREA O EM CREO una situació de Bloqueig, Ansietat, Negativitat (mentalment em dic que no pot ser), Incomoditat molt heavy. Això comporta, a que qualsevol relació bona que tinc amb els nois, els que en algun moment mostren més interès de "l'habitual" em tanco, i no els permeto que em coneguin, ni em dono la possibilitat de conèixer més íntimament.
A més, en aquestes ocasions he deixat de menjar x k se'm tanca l'estómac pels nervis, l'ansietat i la situació en si (no per voler aprimar-me). Estic REALMENT MOLT PREOCUPADA per la situació que porto vivint des de fa anys ja que, no m'ha passat només una vegada, sinó vàries i he intentat de solucionar-ho de diverses maneres però no me'n surto. Finalment, crec que és una etapa per la que tots els adolescents i joves passem i m'agradaria gaudir d'ella i estar còmode i a gust en la mesura del possible. Puc patir algun problema o trastorn psicològic? És normal el que em passa? Com puc tranquil·litzar-me? O quins consells i/o solucions em podeu ajudar a extreure d'aquesta situació?
Moltes gràcies pel vostre temps i dedicació! Espero de tot cor la vostra resposta!
Estrella Dorca

Hola Lilly,
Aquesta ansietat que expliques pot ser habitual en algunes persones que tenen tendència a la introversió. Normalment és por a l'avaluació o al judici dels altres i estan tan enganxats a aquestes pors que no poden actuar de manera natural.
Està clar que la teva manera de ser agrada als nois (tu mateixa dius que alguns s'han enamorat de tu), així que tens un gran pas fet!! L'únic que has d'intentar és deixar-te anar i continuar sent tu mateixa. L'ansietat i la por despareixen o disminueixen quan s'afronten. Així que has de trobar la manera d'encarar-te a aquestes situacions. Sé que des de darrera una pantalla pot semblar molt fàcil, si ho necessites, pots demanar ajuda d'un professional de la psicologia per assessorar-te i guiar-te en aquest procés.
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25