Gran complexe amb les cames
No sé si aquesta consulta seria d'alimentació, però tot hi això explico el meu problema que tinc. Faig handbol i tinc les cames super fortes, i la veritat jo no les vull així, no m'agraden. M'agradarien més primetes. Teniu alguns trucs d'alimentació per baixar massa muscular? Sé que sona extrany. Moltes gràcies
Laura Medrano

Hola!!!
El handbol és un esport molt complert i divertit que implica molt entrenament. Segurament és per aquest motiu que tens el múscul fort i que et veus les cames musculades. Em sap greu però no hi ha formes d'aprimar certes parts del cos ja que no és possible modelar-lo com si fos de plastilina o de fang...
El nostre consell és que t'acceptis tal i com ets i que no deixis que els "cànons de bellesa" actuals afectin a la teva autoestima ni a la teva forma de valorar-te. Està molt bé que practiquis un esport que t'agrada i et fa sentir bé i si entrenes moltes hores és normal que el teu cos vagi agafant una forma o una altra en funció de les parts que més exercites. Si t'hi fixes les noies que fan natació solen tenir l'esquena ample, les noies que fan tenis solen tenir els braços musculats, les noies que fan ciclisme les cames...
Parla-ho amb els pares i amb el teu/a entrenador/a i explica-ls-hi la teva preocupació a veure què t'aconsellen. Suposo que el mateix que nosaltres: no et capfiquis amb el físic i aprofita per treure'n partit i estimar-lo...a moltes noies els hi agradaria tenir el teu cos i tot i que estiguem acostumats a comparar-nos amb els demés i a voler el que no tenim, el nostre cos ens acompanyarà tota la vida i hem de mimar-lo i cuidar-lo.
Espero haver-te ajudat a pensar-hi i a mirar-te amb més bons ulls.
Una abraçada,
Laura Medrano Puigdollers
Psicòloga
www.acab.org