Tinc possibilitats de caure en l'anorèxia si segueixo així?
Bones, sóc una noia de 14 anys. Fa 4 mesos o així vec i noto que cada cop estic com més "obsessionada" amb el meu cos, vigilo molt més el que menjo, faig molt més esport que abans i em peso habitualment. Cada dia que passa em miro al mirall i em dona la sensació que he engordat. Molta gent em diu que estic perfecta de cos però tot i així em sento "malament", per dir-ho d'una manera, cada cop que es parla de menjar o bé d'anorèxia i bulímia. No m'agrada gens parlar de temes com aquests. Tinc por a comentar-ho amb algú i que aquesta persona s'alarmi i ho expliqui als meus pares, no vul preocupar-los ni decepcionar-los, ja que tinc una amiga que ha patit anorèxia i els seus pares i tota la seva família ho han passat molt malament, i jo no vull això pels meus pares. M'he plantejat més d'un cop ficar-me dits per a provocar-me el vòmit però mai he arribat a fer-ho. Vec cartells de models de marques de roba interior i penso "jo vull estar així de prima". Surto sempre que puc a córrer i faig el possible per menjar coses que tenen poques calories. Fa poc aquí mateix a adolescents.cat vau posar 6 preguntes relacionades amb el trastorn d'anorèixa i bulímia i si responies que sí en més d'1 s'hauria de demanar ajuda. Vaig respondre sí a 3 preguntes si no recordo malament... No sé que fer i sincerament crec que si aquesta obsessió dura 1 mes més coma molt, comencaré a fer coses que no hauria de fer perquè serien dolentes per a la meva salut. Què puc fer? Moltíssimes gràcies.
Estrella Dorca

Hola smokers,
Primer de tot, escriu aquesta consulta a l'apartat d'alimentació que elles et podran ajudar molt més amb aquesta obsessió pel cos i per "estar prima".
Per altra banda, quan no estem i no diem res a les persones "per no preocupar-les", acabem empitjorant la situació i augmentant la preocupació. Tu mateixa estàs alarmada pels teus propis pensaments i accions, així que no és cap tonteria. Parla amb els teus pares (amb qui tinguis més confiança) i entre tots busqueu una solució per evitar que es compliqui aquest tema. Pensa que el tema dels trastorns d'alimentació (Com l'anorèxia o la bulímia) no apareixen d'un dia per l'altra i les persones s'hi troben enganxades sense saber-ho. Si tu t'has adonat que aquest tema està ocupant massa espai en els teus pensaments.... ACTUA i demana ajuda als teus pares i als teus tutors.
Una abraçada!
Laia Sala
@teràpia25